וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: תוך 3 שנים נמגר את העוני בישראל

7.2.2006 / 14:16

במסיבת עיתונאים הציג יו"ר הליכוד את משנתו הכלכלית: הורדת מע"מ ל-14%, הוזלה בתעריפי תחבורה והטבות לחיילים וסטודנטים

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, כינס היום מסיבת עיתונאים ובה הציג את משנתו הכלכלית - "תוכנית הצמיחה החברתית". לדבריו, "בתוך שלוש שנים נמגר את העוני בישראל". נתניהו הציג 10 נקודות לעידוד העבודה ועזרה לשכבות החלשות.

בין הנקודות היו: הורדת מיסים, הורדת המע"מ ל-14% והורדת המס המקסימלי לאדם ל-40%. עידוד תעסוקת נשים על ידי מעונות יום חינם לילדי אמהות חד הוריות שהכנסתן עד 7,000 ש"ח בחודש או לחילופין הטבות מס על העסקת מטפלת.

נתניהו ציין כי התוכנית תכלול גם הפחתה בשכר הלימוד לסטודנטים, הוזלה בתעריפי התחבורה הציבורית ומשכורת שנתית של 40,000 ש"ח לחיילים בשנה השלישית לשירותם הסדיר.

נתניהו הבטיח לחסל את העוני ואמר, "אנחנו עוסקים במעשים ולא בדיבורים. עברנו עד עכשיו תהליך קשה, אבל אני יודע שהצלנו את הכלכלה ונוציא את האנשים מהעוני על ידי מדיניות שמגדילה את העוגה ונחלק אותה בצורה יותר מושכלת. אם נעסוק רק בחלוקת העוגה, נישאר עם פירורים".

עיתון "דה-מרקר" מדווח, כי נתניהו פתח את דבריו ואמר כי "בלי כלכלה צומחת אין אפשרות לפתור את הבעיות החברתיות. הפתרון היחידי הוא שילוב של צמיחה וטיפול מושכל בבעיות החברתיות". "אני משוכנע שנהיה אחת מ-10 המדינות המובילות בעולם בהכנסה לנפש תוך 12 שנה וזה יוציא אותנו מהמצוקות החברתיות", טען.

לדבריו, המשק הישראלי לא התאים לשינויים בכלכלת העולם שהחלו בשנות ה-90. כדוגמה, ציין נתניהו את כניסת האינטרנט לישראל רק ב-1995. "בנוסף לאינתיפאדה ובנוסף לבועת הנאסד"ק, היתה מערבולת בעולם וסבלנו מכשלים. בישראל עבדו הכי פחות מכל מדינה אחרת בעולם. ההשתתפות בעבודה היתה נמוכה", אמר נתניהו.

לדברי שר האוצר לשעבר, "אנחנו צריכים אוכלוסייה חרוצה, נבונה ועובדת וכלכלת ידע - שלא רק יעבדו, אלא גם ישדרגו את עצמם על ידי ידע".

(וידאו: רועי בית לוי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully