וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרחי ישראל לא יספיקו להגיע בזמן לוולנטיין

7.2.2006 / 12:04

ארגון מגדלי הפרחים מודאג מכך ששביתת רשות שדות התעופה תעכב הגעת הפרחים לאירופה, שתחגוג בשבוע הבא את חג האהבה

בארגון מגדלי הפרחים מזהירים היום כי ייצוא של מיליוני פרחים לאירופה לקראת ה[[ולנטיין דיי]], שיחול ביום שלישי הבא, נמצא בסכנה בגלל השביתה בה פתחו הבוקר עובדי רשות שדות התעופה.

מזכיר הארגון, חיים חדד, אמר כי חג הוולנטיין הוא אחד משיאי היצוא של מגדלי הפרחים. "המגדלים מתארגנים לקראת היום הזה חודשים מראש ומגדלים במיוחד פרחים בצבע אדום, הזוכים לביקוש עצום באירופה ביום האהבה". לדבריו, "המגדלים יצרו יחד עם חברות היצוא וחברות התעופה, מערך יעיל ומאורגן של יצוא, ובמסגרתו פרח שנקטף בבוקר מגיע תוך 24 עד 48 שעות ליעדו הסופי באירופה. עיכוב הפרחים, אפילו בשעות ספורות, עלול לגרום לכך שהם יפסלו למכירה, ובכך, עמל של חודשים ירד לטמיון".

לקראת יום האהבה מייצאים מגדלי הפרחים כ-100 מיליון פרחים לאירופה באמצעות העברה אווירית. כ-70% מהיצוא מתבצע באמצעות חברות המטען. יצוא זה נמשך גם בימים אלה, אך 30% מהיצוא, שנעשה דרך מטוסי הנוסעים, משותק כרגע.

לפי דברי חדד, מגדלי הפרחים מנסים למצוא פתרונות לפרחים שלא הועמסו דרך חברות המטען או בדרכים אחרות, אולם הדבר גורם לעיכוב משמעותי בהגעת הפרחים ליעד, כמו גם לייקור בהוצאות ההובלה. עיכוב זה עלול להביא לפסילת הפרחים בחו"ל. "במשך שנים בנינו את אמון הלקוחות וכעת בגלל חוסר אחריות של מנהיגי העובדים אנו עלולים להרוס אותו. על עובדי רשות שדות התעופה להבין שהם חיים מההיטלים שאנחנו משלמים ואם הם יחסלו אותנו, גם להם לא תהיה עבודה", הוסיף חדד.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים קרא לועדי העובדים ולהסתדרות להוציא את החקלאות מחוץ לשביתה. לדבריו של חדד, "בעת שח"כ [[עמיר פרץ]] עמד בראש ההסתדרות, הוא הקפיד במשך שנים שלא לפגוע בחקלאים, בעוד שיו"ר ההסתדרות החדש, עופר עיני, נכשל במבחנו הראשון. עיני יביא לכך שהמגזר החקלאי על כל שלוחותיו יפתח במערכה נגד ההסתדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully