וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 הרוגים בהפגנות נגד הקריקטורות הדניות

רויטרס

6.2.2006 / 18:40

5 נהרגו בהפגנה באפגניסטן ונער נורה בסומאליה. איראן בוחנת קשריה עם מדינות באירופה, ומנהיגי ספרד וטורקיה קוראים לרגיעה

גם היום נמשכו המהומות האלימות ברחבי העולם המוסלמי במחאה על הקריקטורות הדניות – שפורסמו כבר לפני ארבעה חודשים, ובהם נראה הנביא מוחמד בכמה הקשרים מלגלגים.

באפגניסטן נורו חמישה אנשים במהלך הפגנות המחאה, ובסומאליה נורה נער בן 14 בעת התנגשות בין מפגינים לשוטרים.

בטהרן רגמו כ-200 אנשים את שגרירות אוסטריה (הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי) בבקבוקי תבערה ובאבנים. ממשלת לבנון, מצדה, התנצלה בפני דנמרק על כך שמפגינים זועמים העלו אתמול את שגרירותה באש. בלבנון מאשימים את סוריה בניצול המחאות נגד הקריקטורות כדי ללבות מתחים עדתיים במדינה.

ברצועת עזה רגמו מפגינים את משרדי האיחוד האירופי ותלשו את הדגל מחזית הבניין. בנצרת ובחברון הפגינו בסוף השבוע במחאה על פרסום הקריקטורה. בנצרת אורגנה התהלוכה על-ידי התנועה האיסלאמית בצפון. כ-6,000 בני אדם החלו לצעוד מחצר מסגד א-סאלם בנצרת, נשאו שלטי מחאה והניפו את דגלי התנועה האיסלמית.

גם בתל אביב נערכה הפגנה מול בניין שגרירות דנמרק בצפון העיר. עשרות מחברי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הפגינו הבוקר מול בניין השגרירות. חברי הפלג הדרומי הפגינו בשבת בטייבה ובשבוע שעבר מול השגרירות הדנית.

מוסלמים במדינות המפרץ החריפו את החרם על מוצרים דניים. בארבע ערים באינדונזיה דרשו מפגינים שדנמרק תתנצל. שוטרים ירו באוויר כדי לפזר כ-300 מפגינים, חברי ארגוני איסלאם קיצוניים, שמחו מול הקונסוליה הדנית בעיר סובאיה, השנייה בגודלה במדינה.

איראן הודיעה אתמול על החזרת שגרירה מדנמרק. בנוסף לכך, הודיע משרד החוץ האיראני כי עיתונאים דנים לא יורשו להיכנס לאיראן. במקביל הורה נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד למשרד המסחר האיראני לבחון מחדש את הקשרים המסחריים עם מדינות באירופה בהן פירסמו עיתונים את האיור המעליב. דובר ממשלת איראן אמר כי "הרפובליקה האיסלאמית של איראן מוכנה להקריב את חייה למען אמונתה באיסלאם ובכבוד הנביא הקדוש".

במקביל קראו ראשי הממשלה של ספרד וטורקיה לכבוד ורגיעה, במאמר דעה בעיתון "אינטרנשיונל הראלד טריביון" כתבו רג'פ טייפ ארדואן וחוזה לואיס רודריגז ספאטרו , כי "אנו עדים, בדאגה גוברת, להסלמה במתיחות המטרידה. כולנו נהיה המפסידים אם לא נצליח לנטרל מיד את המצב הזה, שלא יוכל אלא להותיר מאחוריו שובל של אי הבנה ואי אמון בין הצדדים". השניים חתמו את מאמרם בקריאה "הניחו להגיון להישמע".

ממשלת בריטניה הזהירה כי התנהגותם של מפגינים בשבוע שעבר, שקראו לבצע פיגועים נגד המערב וכינו את מבצעי הפיגועים בתחבורה הציבורית בלונדון "ארבעת המופלאים", היא "בלתי מתקבלת לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully