וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה ירוק רוצה פוליטיקה מבוססת על אהבה

צילום: רועי בית לוי

6.2.2006 / 18:02

המפלגה הציגה היום את מצעה ומועמדיה לכנסת ה-17. בועז וכטל, יו"ר המפלגה: אנחנו מקדמים נושאים עם שווי אלקטורלי

מערכת וואלה!

מפלגת "עלה ירוק" קיימה היום מסיבת עיתונאים, בה הציגה המפלגה את רשימת המועמדים שלה לכנסת ה-17. בועז וכטל, יו"ר המפלגה, הודה למצביעים עבורה ואמר כי "ביחד לימדנו את המערכת הפוליטית לקח, והוא שלנושאים שעלה ירוק מקדמת יש שווי אלקטוראלי רב". לדברי וכטל, "קיימות מפלגות אחרות הנזכרות ברגע האחרון לכלול במצען נושאים כמו אי הפללה של צרכני הקנביס, איכות הסביבה וחופש הפרט. מפלגות אלה אינן מחוייבות לנושאים אלה באמת".

וכטל הציג במסיבת העיתונאים את עיקרי המצע של המפלגה, המתבסס על שלושה יסודות: שמירה על חופש הפרט, שמירה על איכות הסביבה ולגליזציה של השימוש בצמח הקנביס (מריחואנה) לשימוש אישי, רפואי ותעשייתי. הדרך של "עלה ירוק", אמר וכטל, מבוססת על הפחתת הנזק ליחידים ולסביבה מחוקים לא צודקים ומפגיעה בסביבה. וכטל טוען שאנשי מפלגתו מציעים "פוליטיקה מזן חדש המבוססת על אהבת אדם כמעטפת אידיאולוגית כיוון שבלי אהבה ושליחות, אנו לא רואים טעם בעשייה ציבורית. מה שמייחד אותנו היא גישה חילונית וחופשית, המתנגדת לכל סוגי הכפייה הנפוצים: כפיה דתית, ממשלתית או מסחרית".

כמו כן, הוצגה במסיבת העיתונאים אסטרטגיה חילופית לחינוך בני נוער בנושא סמים, אשר מבוססת על עבודתה של מרשה רוזנבאום, מומחית אמריקאית להתמודדות עם צריכת סמים, ורואה בבטיחות ובבריאות של צרכני הסמים כקודמים לחוק.

עלה ירוק ציינה במצעה 10 דיברות המייצגות נושאים העומדים בראש סדר עדיפיותיהם ביניהן: זכויות אדם שוות ומלאות, חיזוק חופש הפרט, הזכות לנישואים חד-מיניים והזכות לפרטיות, שמירה אדוקה על הטבע ואיכות הסביבה, וסבסוד ממשלתי של חקלאות אורגנית, מאבק מתמיד בתאונות דרכים, הפחתת עלות הביטוח על רכבים דו-גלגליים ושבילי אופניים בטוחים בכל הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully