וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית חדשה ליישוב עולים בנגב ובגליל

6.2.2006 / 12:45

המשרד לפיתוח הנגב והגליל והמשרד לקליטת העלייה הגו תכנית משותפת לקליטת 2000 עולים ותושבים חוזרים ביישובי הדרום

היעד שהציבו לעצתמם המשרדים הינו קליטת 2,000 עולים שישוכנו בנגב ובגליל במהלך 2006. מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אפרת דובדבני, ומנכ"לית המשרד לקליטת העלייה, מירלה גל, סיכמו בפגישת עבודה על תוכנית פעולה משותפת לקליטת אלפי עולים חדשים בנגב ובגליל. בפגישה הוחלט, כי יוקם מנגנון יישום בין-משרדי שירכז את כל הנושאים הרלוונטיים.

הוחלט על מספר פעולות שיינקטו, בינהן פיתוח תוכנית עלייה קהילתית, סיוע לקבוצות עולים להתיישב כקבוצה חברתית בנגב ובגליל, עיצוב בנק תעסוקה שיצור מקורות תעסוקה חדשים בנגב ובגליל עבור העולים בכדי ליצור בסיס כלכלי יציב לשם התיישבותם באזור ופרסום יצירת מאגר משרות פנויות מהם יבחרו העולים עוד טרם הגעתם לישראל.

במשרד לפיתוח הנגב והגליל קיים מאגר מגרשים בגדלים של חצי דונם עד 700 מ"ר וכן בתים המוכנים לדיור מיידי בעלויות נמוכות המיועדות לעולים החדשים. אחת הפעולות שתיבחן היא פנייה לתושבים חוזרים כדי להתיישב בנגב ובגליל תוך גיבוש סל הטבות ייחודי. במשרד ציינו, כי ישנה התעניינות בקרב התושבים החוזרים לגור באזורים אלו, ועל כן יפעלו שני המשרדים לסייע ולתת מענה במטרה לאפשר את התיישבותם. בנוסף, יעניינו צוותי המשרדים את התושבים בסל ההטבות הייחודי שיגובש למענם.

מנכ"לית המשרד לקליטת עלייה, מירלה גל, אמרה, כי משרד הקליטה רואה חשיבות בהירתמות למשימה הלאומית של ישוב הנגב והגליל, ולכן הוא עושה את כל המאמצים במסגרת פעילותו לעודד עולים להגיע לאזורים אלו. מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אפרת דובדבני, אמרה, כי היא בטוחה ששיתוף הפעולה בין משרדה למשרד הקליטה יניב תוצאות מיידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully