וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חשודים בשוד עתיקות נעצרו בשבוע האחרון

6.2.2006 / 11:28

בשני מקרים שונים נתפסו כלי חרס וכדים עתיקים, שנבזזו ממערות קבורה והיו מיועדים למסחר לא חוקי על ידי תושבי השומרון וי-ם

עשרות כלי חרס עתיקים נתפסו בצפון ירושלים ברכבו של תושב בית חנינא ביום שלישי האחרון. זאת, במהלך פעילות שגרתית של לוחמי סיירת משמר הגבול. הנהג עוכב לחקירה ופקחי רשות העתיקות הוזעקו למקום. מבדיקת הממצאים עלה, כי מדובר בכ-70 כלי חרס עתיקים, שככל הנראה נבזזו ממערות קבורה מ[[תקופת הברונזה]], הברזל ו[[הבית השני]].

בחקירתו אמר החשוד כי התבקש על ידי תושב הכפר חווארה להעביר את המטען לידי גורם שלישי. השולח התברר כמתווך עתיקות בלתי מורשה, שהורשע בעבר בעבירות של סחר בעתיקות ללא רישיון, החזקה ותיווך בעתיקות החשודות כשדודות. כתבי אישום יוגשו נגד כל המעורבים בפרשה.

באירוע נוסף, יומיים לאחר מכן, תפסו חיילי צה"ל רכב ישראלי ובו עשרות כדים עתיקים, שנשדדו ככל הנראה ממערת קבורה מתקופת הברונזה המאוחרת (לפני כ-3,500 שנים). באירוע נעצרו שלושה חשודים בעלי תעודות זהות ישראליות. בחקירתם התברר כי הם באו לאזור השומרון כדי לרכוש עתיקות שנשדדו. אחד החשודים, תושב מזרח ירושלים, הוא סוחר עתיקות מורשה; השניים האחרים מוכרים ליחידה למניעת שוד עתיקות כמתווכים לא מורשים.

בחיפוש שנערך בבית אחד החשודים נתפסו ממצאים נוספים החשודים כגנובים, ובהם עשרות מטבעות מכסף ומברונזה. שלושת החשודים שוחררו ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully