וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרמן ילמד תלמידים בריטים דת מהי

5.2.2006 / 11:47

מחברת תוכנית הלימודים הסבירה, שבשל הדימיון בין גיבור העל לישו, המורים הונחו להשתמש בדמות כדי להחדיר לתלמידים ערכי נצרות

זה ציפור? זה מטוס? לא...זה [[סופרמן]], והוא מביא את הכוחות המיוחדים שלו לבתי הספר בבריטניה ומלמד ילדים חסרי אלוהים בממלכה על הנצרות.

עיתון ה"דיילי טלגרף" דיווח אתמול, כי המורים לדת בממלכה הונחו להשתמש בדמותו המצויירת של גיבור העל כמודל מודרני של [[ישו]] הנוצרי, על מנת לתת לצעירים תובנות בנושא מוסר וחשיבה דתית.

מורה לדת בבתי הספר בעבר והיום מכשירה מורים לדת באוניברסיטת שפילד בצפון אנגליה, הלן קוק, הסבירה, כי הצעירים מבקרים בקולנוע ורואים סרטים בטלוויזיה וב-DVD, ולכן זה לא מפתיע כי היכולת שלהם להעריך מה הוא טוב ומה רע, מותר או אסור מושתתת ולו במעט על על מה שהם רואים על המסך.

קוק אמרה לעיתון כי יש הרבה דימיון בין ישו לבין האיש מפלדה. בראש ובראשונה, שניהם נשלחו על ידי אביהם לכדור הארץ, והגיעו בנסיבות מסתוריות, שניהם הגיעו מוקדם לבגרות אחרי ילדות לא שגרתית, שניהם עוזרים לבני האנוש שבקרבם נשלחו לחיות ומעל הכל, שניהם דבקים באמת ובצדק על פני חוסר צדק ורשעות.

קוק אמרה עוד, כי ילדים מתעניינים בנושא מסוים רק כאשר ניתנת להם נקודת התייחסות איתה הם יכולים להזדהות, אך כאשר הנוכחות בכנסיות דועכת, קשה יותר ויותר להסביר את העיקרים עליהם מושתתת האמונה הנוצרית. לדבריה, הילדים כבר לא נשלחים לשיעורי דת בימי ראשון בכנסייה, וקשה להם יותר לחשוב על מושגים מופשטים כגון אלוהות וייעוד, ומבחינה זאת הסרטים נותנים להם את התובנות המדוברות.

דובר הכנסייה אמר בתגובה, כי האנלוגיה בין ישו לסופרמן היא טובה כטכניקה ללימוד הנושא, אך יש להשתמש בה בזהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully