וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אורכית משלימה נפילה של כ-14% ביומיים

עומרי כהן

3.2.2006 / 17:08

צ'ק פוינט משלימה ירידה של 6.2% מתחילת השבוע. אם סיסטמס עולה ב-0.5%. הנאסד"ק יורד ב-0.7%

בוול סטריט נפתח יום המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק יורד ב-0.7% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%. בקרב המניות הישראליות. מאבדת צ'ק פוינט עוד 0.5% ומשלימה ירידה של 6.2% בחמישה ימים. אורכית יורדת ב-6.6% בהמשך לירידה של כ-7% אתמול. מנגד, עולה אם סיסטמס ב-0.5% לאחר נפילה של כ-18% תוך קצת יותר משבוע. טבע מאבדת 1.7%.

סקירת טרום מסחר

בוול סטריט התחזקה המגמה השלילית במסגרת המסחר בחוזים עתידיים, על רקע אכזבה ממספר המשרות שנוספו בחודש שעבר למשק האמריקני. כחצי שעה לפני הפתיחה מצביעים החוזים על ירידות של עד 0.3% במדדי המניות המובילים, בהמשך לירידות החדות יחסית שרשמו אתמול.

דו"חות מאכזבים של קומקאסט, חברת הכבלים הגדולה בעולם, ושל הקונגלומרט טייקו אינטרנשיונל הוסיפו שמן למדורת הדו"חות המאכזבים הבוערת בוול סטריט, ומשכו את המדדים כלפי למטה: מדד נאסד"ק ירד ב-1.2% ל-2,281 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 1% ל-10,851 נקודות. הירידות חבקו את כל המגזרים כמעט. לאחר דו"חות מאכזבים שפורסמו כבר מצד גוגל, ג'נרל אלקטריק וסיטיגרופ, התחושה היא כי השמות הגדולים לא "מספקים את הסחורה" בעונת הדו"חות הנוכחית.

דוגמה נוספת לכך, היוותה מניית ענקית הקמעונות באינטרנט, אמזון, שנפלה אתמול ב-3% עקב החשש שהדו"חות אותם היא אמורה לחשוף לאחר הסגירה, יהיו מאכזבים. ואכן, אמזון איכזבה את המשקיעים עם צניחה של 43% ברווח הנקי ברבעון הרביעי ל-199 מיליון דולר. זאת, למרות גידול של 17% בהכנסות ל-ל-2.98 מיליארד דולר. גם תחזיות הרווח של החברה לרבעון הראשון של 2006 היו נמוכות משמעותית מציפיות האנליסטים. מניית אמזון הגיבה לאחר הסגירה בירידה של כ-10%.

בגזרה המקרו פורסמו נתוני התעסוקה לחודש ינואר בארה"ב, ואלו הצביעו על מספר נמוך מהצפוי של משרות חדשות, שנוספו למשק האמריקני (בנטרול המגזר החקלאי). בוול סטריט ציפו לתוספת של 275 אלף משרות חדשות, לאחר גידול של 108 אלף משרות בלבד בדצמבר. אולם בפועל נרשם גידול מתון יותר של 193 אלף משרות חדשות.

בחודשים אוקטובר-דצמבר הואט קצב הצמיחה של כלכלה ארה"ב, ובוול סטריט ינסו לדלות מנתוני התעסוקה סימנים לגבי ביצועי הכלכלה האמריקאית ברבעון הנוכחי.

מספר נתוני מקרו נוספים יתפרסמו לאחר פתיחת המסחר. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לסוף ינואר צפוי להיוותר ללא שינוי, ברמה של 93.4 נקודות, לאחר עלייה של 2 נקודות במחצית הראשונה של החודש.

עוד מצפים בוול סטריט, לגידול של 1% בהזמנות ממפעלים אמריקאים בדצמבר, בהמשך לעלייה של 2.5% בנובמבר. מנגד, צופים הכלכלנים התמתנות קלה בקצב ההתרחבות של השירותים בארה"ב. מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים צפוי לירידה של 1.3 נקודות בינואר לרמה של 59.7 נקודות, לאחר שעלה ב-1.7 נקודות בדצמבר.

בקרב המניות הישראליות, תנסה צ’ק פוינט להתאושש מירידה מצטברת של כ-6% בארבעת ימי המסחר האחרונים, לאחר שהחברה התקשתה להלהיב את המשקיעים עם תוצאותיה ברבעון הרביעי של 2005 ועם התחזיות שסיפקה לרבעון הראשון של 2006 ולשנה כולה.

אם סיסטמס, שפירסמה את תוצאותיה הרבעוניות כבר לפני למעלה משבוע, איבדה מאז כ-18% מערכה ונפלה לשפל של כארבעה חודשים.

נייס עלתה אתמול ב-3.2%, לאחר שבנק אוף אמריקה החל לסקר את פעילותה של החברה עם המלצת "קנייה" למניה, וצירף לה מחיר יעד של 60 דולר. לאחר עליות אתמול גבוה מחיר היעד ב-11.3% מהמחיר בנאסד"ק.

ריט טכנולוגיות, המתמחה בפיתוח פתרונות משולבי חומרה ותוכנה לניהול רשתות תקשורת, נפלה אתמול בכ-13% לשפל של יותר משנה, לאחר שדיווחה על ירידה ברווחים ובהכנסות ברבעון הרביעי לעומת הרבעון שקדם לו. החברה הוסיפה כי לאור התנודתיות בעסקי מפעילות הטלקום, היא מתקשה לספק תחזית בנוגע למכירותיה העתידיות.

הבנק האמריקאי וולס פארגו רכש בחודשים האחרונים כ-293 אלף מניות נוספות של חברת לומניס והגדיל את שיעור האחזקות שלו בחברה הישראלית, מ-5.1% ל-5.9%. כמעט את כל המניות מחזיק וולס פארגו באמצעות החברה הבת לניהול תיקי השקעות, וולס קפיטל מנג'מנט.

סרגון הגיבה אמש בעלייה של 4.4%, דיווח לפיו השלימה פרישה של פתרונות תקשורת מתוצרתה ברשת האלחוטית של חברת נקסט-ווב, המספקת שירותי אינטרנט ברחבי מדינת קליפורניה. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום. ביום שני לפני הפתיחה תפרסם סרגון את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully