וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת בי"ס ברנר בת"א הורשעה בקבלת דבר במרמה

3.2.2006 / 15:24

ריקי לוי, הודתה כי הוציאה במרמה 60 אלף ש"ח ממשרד החינוך. ביהמ"ש גזר עליה 8 חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי ועבודות שירות

מנהלת בית ספר ברנר בתל אביב, ריקי לוי, הודתה כי הוציאה במרמה 60 אלף ש"ח ממשרד החינוך וביקשה שלא לגזור עליה עונש מאסר. שופטת בימ"ש השלום בתל אביב, רחל גרינברג, החליטה להיענות לבקשה ולא לגזור עליה מאסר בפועל, זאת בניגוד לדרישת התביעה.

בהחלטתה מציינת גרינברג, כי מדובר בנסיבות אישיות יוצאות דופן המצדיקות התחשבות. לדבריה, במקרה של לוי, עצם ההרשעה היא עונש כואב שעלולות להיות לו השלכות מרחיקות לכת על חייה.

ב"זמן תל אביב" דווח, כי ביולי 2004 נעצרה לוי על ידי המשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה. כתב האישום נגדה ייחס לה עבירות חמורות, לפיהן מילאה דוחות כוזבים מדי חודש במשך תקופה ארוכה, העבירה אותם לעירייה לאחר שחתמה בשם מורה מבית הספר, קיבלה המחאות מהעירייה והפקידה אותן בחשבונה. בסך הכל מדובר בסכום של 60 אלף ש"ח.

כתגובה, הושעתה ללוי מתפקידה והודתה במיוחס לה. עורך הדין שלה, דוד ליבאי, ביקש שלא להרשיעה כדי לא לפגוע בעתידה במקצועי, אולם הבקשה נדחתה. עו"ד מאיה בראל, התובעת, ביקשה לגזור על לוי מאסר בפועל, היות ולדבריה לא מדובר במעידה חד פעמית וגם לא בקשיים כלכליים ברקע למעשה.

עו"ד ליבאי טען, כי לוי השיבה למשרד החינוך 50 אלף ש"ח, וציין כי היא עובדת במשרד החינוך מזה 24 שנים וכמו כן נבחרה למנהלת מצטיינת ע"י המשרד. ליבאי ביקש לציין כי מרשתו גדלה במשפחה ברוכת ילדים אותה פקדו טרגדיות קשות, כאשר שכלה אח במלחמת ששת הימים ולאחר מספר שנים אחיו התאום של האח שנפל רצח את אב המשפחה.

לוי סיפרה כי עבודתה במסגרת החינוך היוותה עבורה "מסע של חיפוש הדרך בין חושך לאור". לדבריה, היא עברה דרך קשה ונהנתה מכל רגע. לוי ביקשה שיאפשרו לה להמשיך ללמוד ולשחק עם הילדים. גם במשרד החינוך נצאו גורמים המשבחים את פעילותה באומרם כי תרמה תרומה שלא תיאמן לילדי בית הספר ברנר ולמשפחותיהם. יו"ר שכונת נווה עופר, אומר: כתוב שמי שמציל נפש אחת בישראל, כאילו הציל עולם ומלואו. ריקי הצילה הרבה מאד נפשות".

כאמור, גרינברג החילטה להרשיע את לוי אך לא לגזור עליה מאסר בפועל. על לוי נגזרו העונשים הבאים: 8 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, קנס בסך 5,000 ש"ח, חיוב להשיב למשרד החינוך סך של 10,000 ש"ח וכן 400 שעות עבודה לתועלת הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully