וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל תיכון בת"א מתנגד לטיול "בעקבות לוחמים"

3.2.2006 / 11:10

מנהל עירוני א' מתנגד לטיול ביוזמת העירייה ומשרד החינוך לרמת הגולן בעקבות קרבות מלחמת יום כיפור, כי הוא "מיליטריסטי"

מנהל בית הספר עירוני א' בתל אביב מתנגד שתלמידיו ישתתפו בטיול "יום בעקבות לוחמים" ברמת הגולן, בגלל האופי המיליטריסטי שלו. אחוז תלמידי עירוני א' המתגייסים הוא יחסית נמוך, התלמידים לא הסכימו להשתתף בגדנ"ע, וכשקצין צה"ל הגיע להרצות להם, הם מחו, וחלק מהתלמידים קשרו עצמם בשלשלאות לשער בית הספר.

ברשת המקומונים של מעריב דווח כי בישיבת המנהלים של בתי הספר, הועלה הנושא של הטיול לרמת הגולן, אשר אינו כרוך בתשלום, לתלמידי שכבת י"ב. שניים מהמנהלים, רם כהן, מנהל עירוני א' וחנה נאמן, מנהלת הגימנסיה הרצליה התנגדו לטיול.

זו השנה הראשונה שבה עיריית תל אביב בשיתוף משרד החינוך מארגנת טיול לכל שכבת י"ב בבתי הספר בעיר. הטיול הוא יום מורשת, בו יפגשו התלמידים עם [[אביגדור קהלני]], שהיה מפקד גדוד 77 בחטיבה 7 ונלחם ב[[מלחמת יום כיפור]] ב[[עמק הבכא]], בו אמורים התלמידים לבקר.

קהלני עודכן בתום ישיבת המנהלים במתרחש אמר כי "אני חושב שזה מביש. אם מישהו לא רוצה לעשות הכנה לצה"ל, שישאיר את זה לשיקול התלמידים. למה מנהל בית ספר מדבר בשם כולם? אם יש עשרה או 20 אחוזים שכן רוצים לצאת לטיול, צריך לפגוע בהם? מנהל בית ספר צריך להיות ממלכתי ולהראות לאן להוביל את בית הספר ולחנך אזרחים טובים למדינת ישראל, שמוכנים לתת מעצמם למדינה". קהלני הוסיף, כי בכוונתו לשוחח עם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי בנושא.

אבי קצובר, דובר משרד החינוך במחוז המרכז אמר כי "התכנית, שאותה יזם אביגדור קהלני, הוצגה למנהלים, ונפתח דיון פתוח ולגיטימי בין המשתתפים באשר לאופיו הרצוי של הטיול, ועיצובו לפי הצרכים התל אביביים. היו מנהלים שהביעו התלהבות מההצעה, והיו כאלו, כמו מנהלת הגימנסיה ומנהל עירוני א' שהביעו הסתייגויות שונות. מכל מקום, הדיון היה תיאורטי בלבד, וטרם התקבלה החלטה בנושא".

יש לציין כי התנגדותה של חנה נאמן, מנהלת גימנסיה הרצליה, נעשתה מטעמים אחרים. נאמן אמרה כי "יש חי בעיה שהעירייה מתכננת לי את בדר היום של בית הספר. אין לי בעיה לשלב את זה, אבל אני רוצה שזה יהיה בית ספר, ולא מוסד עירוני. אני חושבת שלהביא את זה לדיון זה הרבה יותר נכון. זה לא קשור לרמת הגולן, גם אם היה מדובר בתל אביב הייתי מתנגדת. נבחרתי לנהל את הגימנסיה, ואני לא מוכנה שיתכננו בשבילי את הטיולים, ואם מציעים לי משהו, אני רוצה שיהיה לי מה לומר בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully