וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ילדים ברחובות חשופים לסיבי אסבסט מסוכנים

2.2.2006 / 17:34

מאות ילדים לומדים בבית הספר ברחובות תחת גג אסבסט שבור המסכן את בריאותם. הפקחים לא מגיעים לעזור כי החומר מסוכן מדי

אפילו פקחי המשרד לאיכות הסביבה מסרבים להגיע לבית ספר יסודי "שפרינצק" ברחובות, על מנת להכין חוות דעת שתאפשר החלפת גג אסבסט שבור. זאת, מכיוון שמדובר בחומר מסוכן והביטוח שלהם אינו מכסה עבודה בסביבה כזו. בעקבות כך, לא נראה כי יש מי שדואג למאות ילדים שלומדים בבית הספר תחת גג אסבסט שבור המסכן את בריאותם.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי הורי התלמידים ביקשו לדעת מדוע מתעכב הטיפול בגג המסכן את בריאות ילדיהם. במכתב התשובה שקיבלו, משיב להם ד"ר יוסי ענבר, בכיר במשרד לאיכות הסביבה, כי משרדו לא ייטפל בפנייתם עד שיוסדר הביטוח לעובדי המשרד הפועלים בתחום. עם זאת, טרח להדגיש במכתבו כי החומר בגג השבור מסוכן מאד.

המועצה הלאומית לשלום הילד התערבה ופנתה לד"ר מיקי הרן, מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה. גם הרן אמרה שלא תוכל לשלוח פועלים לבית הספר והתנערה מהאחריות: "אנו מקווים שהגורמים האחראיים לכך במערכת הממשלתית ימצאו את הדרך להסדיר את הנושא בהקדם האפשרי".

מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן: "מדובר בטירוף מערכות מוחלט... לרשויות המדינה אכפת יותר משלום עובדיהן מאשר משלום ילדינו". קדמן מוסיף: "אם האזבסט הישן והמתפורר מהווה סכנה כל כך גדולה עד כדי כך שעובדי המדינה ופקחים מוסמכים אינם יכולים לשהות בקרבתו אפילו שעה קלה לצורך בדיקה, איך יתכן שתלמידים יכולים להיות חשופים לאותו חומר שש שעות ביום במשך שנה שלמה? קשה להחליט אם הפכנו למדינת סדום או למדינת חלם".

עו"ד עוד ברי, מנהל המאבק להסרת לוחות האזבסט מבתי ספר ומגני ילדים ברחבי הארץ, אומר כי מאות אלפי ילדים חשופים מדיי יום לסיבי אזבסט ונמצאים בסיכון למחלות ריאות ולסרטן.

במשרד לאיכות הסביבה מודעים היטב לבעיה, אך חוזרים ואומרים כי הורי התלמידים צריכים לבוא למישהו אחר בטענות: "התרענו כי ההשלכה של הסירוב לבטח את העובדים העוסקים באזבסט תגרום לכך שהציבור בישראל חשוף באופן יומיומי לסכנו בריאותיות חמורות הנובעות מהחשיפה לסיבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully