וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים צרים על משרדי האיחוד בעזה בגלל הקריקטורות

רויטרס

2.2.2006 / 11:11

אנשי "הגיהאד האיסלאמי" ו"גדודי ערפאת" של הפתח דורשים התנצלות (שכבר הושמעה) על הקריקטורות שלגלגו על הנביא מוחמד

כתריסר חמושים פלסטינים הקיפו היום את משרדי [[האיחוד האירופי]] בעיר עזה היום, ודרשו כי המשרד ייסגר במחאה על הקריקטורות הדניות, בהן מוצג [[הנביא מוחמד]].

החמושים, הנמנים על [[הג'יהאד האיסלאמי]] ועל פלג ב[[פתח]] המכנה את עצמו "גדודי [[יאסר ערפאת]]", ירו באוויר וטיפסו על החומות המקיפות את מתחם האיחוד. הם דרשו התנצלות תוך 48 שעות על הקריקטורות, שבאחת מהן מוצג מוחמד חבוש בטורבן המעוצב כפצצה.

ממשלת [[דנמרק]] כבר הביעה את צערה על הפגיעה שגרמו הקריקטורות, הבהירה שהן פורסמו על ידי עיתון פרטי והצהירה שלעולם לא היתה עושה דבר דומה בעצמה. גם העיתון עצמו כבר התנצל על הפגיעה ברגשות המוסלמים, ושגריר דנמרק בישראל, קארסטן דאמסגארד, פירסם את ההבהרה הבאה: "ברצוני להבטיח לאזרחי ישראל המוסלמים כי ממשלת דנמרק מכבדת את האיסלאם כאחת הדתות הראשיות בעולם. אל לכם להטיל כל ספק בכך שממשלתי מגנה כל הבעה, פעולה או רמיזה המנסה להשחיר את פניהם של אנשים על בסיס דתם או מוצאם. האיורים פורסמו על ידי עיתון דני פרטי ועצמאי, שאין לו כל קשר לממשלת דנמרק או למפלגה פוליטית כלשהי בדנמרק. אני יכול להבטיח לכם שהרשויות בדנמרק לעולם לא היו יוזמות מיזם חסר כבוד שכזה. העיתון, ג'יילאנדס פוסטן, התנצל באופן שאינו משתמע לשתי פנים על האיורים, אשר פגעו במוסלמים רבים".

אולם נראה שהחמושים הפלסטינים טרם שמעו על כך. "המקום הזה סגור עד שהממשלה תתנצל", אמר דובר החמושים.

עיתונים בצרפת, גרמניה וספרד פרסמו אף הם את הקריקטורות כמחוות סולידריות עם העיתון הדני (וכתב העת הנורבגי שפירסם אותן אחריו), באומרם שחופש העיתונות חשוב יותר מהמחאות והחרמות שגרר פרסום הקריקטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully