וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמונה, קרב שיווק

רועי כ"ץ

2.2.2006 / 9:55

רועי כ"ץ חושב, למרות האלימות, שכולם יצאו מנצחים בעמונה. המשטרה הפכה לחבורת קלינט איסטוודים, והמתנחלים הוכיחו שקשה להרוס בתים ולפנות יהודים

פינוי עמונה היה לרגע ההצגה הכי טובה בבחירות 2006. "לרגע", מכיוון שלאחר פציעת הראש הקשה של איש משטרת ישראל, ההצגה הפכה לזירת קרב עקובה מדם. אבל אל תתנו למראות הקשים להפוך לספין תקשורתי כמעט מרושע - כל ההתרחשויות משרתות היטב את המשתתפים בקרב בין המתנחלים למדינה על גבולות ארץ ישראל.

עוד שנים ארוכות נראה בקמפיינים פוליטיים של הימין את ראשו המדמם של אפי איתם, ותמונותיו מובהל לבית החולים עוד ישרתו אותו היטב. היד השבורה של אריה אלדד והדם הנקרש על מצחו של איתם יהיו עבור השניים מה שהייתה התחבושת הלבנה על ראשו של שרון במלחמת יום הכיפורים, סמל של נחישות והקרבה.

גם המשטרה הרוויחה היום יחסי ציבור מצוינים. הציבור הישראלי ראה שוטרים כמו בספר. מצוידים היטב, אמיצים ומחויבים למשימה. במדינה בה דמות השוטר מוצגת בד"כ בצורה נלעגת, הפך פתאום השוטר אזולאי לקלינט איסטווד. מסתבר שלמרות הסיסמא שליוותה את ההתנתקות מעזה – הישראלים רוצים את השוטרים שלהם יותר נחושים ופחות רגישים.

ממש כמו אירועי כפר מימון, הייתה גם עמונה זירת עימות בין המותגים החזקים של הימין הישראלי ובין המותגים הסדוקים של שלטון החוק. הכיפות הסרוגות, הצמות המתנפנפות, המתבצרים על הגגות וכמובן הברק המשיחי בעיניים, הם בסך הכל שיטות השיווק של המסר הימני לאורך השנים. מאז ימי סבסטיה, דרך ימית ועד נווה דקלים ועמונה - מנסים אנשי יש"ע למתג עצמם ולהתנחל בלבבות.

למרות שבתחילה זה נראה כמעט קרב אבוד מראש, הצליחו כוחות הביטחון להחזיר מחדש את אמון הציבור במותג "משטרת ישראל". נפנופי האלות וההתעקשות לדכא בכוח את התפרעות המתנחלים הזריקו אנרגיה במותג חבוט, שאינו מצליח לשכנע את הצרכנים זמן רב.

וכך, בסוף יום של קרבות, מגלים כל הצדדים שלמרות האלימות והדם, כולם הרוויחו ובגדול. המתנחלים הצליחו להוכיח לעצמם שקשה להרוס בתים ולפנות יהודים, אחרי הנסיגה מעזה שעברה בשקט יחסי, חזר לפתע הצבע ללחיי המתנחלים, תרתי משמע. חברי הכנסת הפצועים יכולים לרשום לעצמם וי גדול ליד השם, כל נבחר ציבור ימני יודע שאם לא היית בעמונה ולא צולמת מוכה ע"י שוטרים, אינך נחשב אותנטי בבחירות 2006. אבל המנצחת הגדולה של הפינוי היא משטרת ישראל, שהוכיחה שלא רק ערבים חוטפים מכות משוטרים אלא גם יהודים עם כיפה. חמש שנים וקצת לאחר אוקטובר 2000 מצליחה המשטרה להוכיח שהיא מרביצה לכולם, חזק ורצוי בראש, ככה בונים מותג מנצח.

* הכותב הוא עורך מהדורת חדשות HOT בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully