וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשר שתוקפו פג נארז מחדש בחשאי במפעל "זוגלובק"

9.7.2001 / 7:07

הבשר המשמש לאריזת נקניקים ונקניקיות הוצא באישון לילה ממקררי המפעל בשלומי ונארז לשימוש חוזר; משרד הבריאות: אין בכך סכנה בריאותית אך זה בניגוד לחוק; חמישה מבכירי המפעל הושעו

מאות טונות של בשר שפג תוקפו נארז לשימוש מחדש באישון לילה, במפעל "זוגלובק" בשלומי. "ידיעות אחרונות" חושף היום כי השימוש מחדש בבשר נעשה ללא פיקוח וטרינרי ובניגוד לתקנות, לאורך תקופה של לפחות שנתיים.

במשרד החקלאות, המפקח על מפעלי הבשר, הגיבו בתדהמה לממצאים והודיעו על פתיחת חקירה מיידית שמסקנותיה יועברו ליועץ המשפטי לממשלה.

בהנהלת זוגלובק, יצרנית הבשר הגדולה ביותר בארץ, הודו כי התנהלה עבודה בלילות במפעל בשלומי, אך טענו כי פעילות זו היתה תקנית. אם זאת בחברה פתחו בחקירה וחמישה מבכירי המפעל הושעו.

אחד החשדות שעלו מהתחקיר הוא כי עובדים במפעל העבירו לאריזות חדשות בשר שתוקפו פג, לפעמים ממספר חודשים ועד שנה. המפעל פנה למשרד הבריאות לפני כשנה וחצי בבקשה לפיקוח וטרינרי לעבודה בשעות הלילה. הבקשה הוגשה כדי לאשר העמסה בחצר המפעל אך פקח המשרד לא היה מודע למה שהתרחש בתוך המפעל באותן שעות.

הבשר בו נעשה שימוש חוזר, הינו בשר המשמש לחומרי גלם לייצור נקניקים ונקניקיות. הפעילות האסורה בוצעה בין השעות שתיים וחצי לחמש בבוקר, השעות בו אין הווטרינר של המפעל נמצא במקום.

במשרד הבריאות הבהירו שבשימוש מחדש בבשר אין סכנה בריאותית מוחשית לציבור, מפני שהבשר נמצא בתנאי קירור. בשר כזה יכול להיות "ראוי למאכל לפרק זמן ממושך". אולם כדי להבטיח שמפעלים לא יאריכו את חיי הבשר, קובע החוק בבירור כי אין לשנות את תאריכי תפוגת תוקפו אחרי ייצורו.

בהנהלת זוגלובק טענו בתחילה כי הפעילות בלילות לא היתה חשאית. בהנהלה טענו כי היה מדובר בפעילות שגרתית בשל "קרטונים שנפגמו או סחורה היוצאת לדרום אפריקה, שם התקנות מאפשרות חיי מדף ארוכים יותר".

אנשי זוגלובק היתממו כי "לא ידענו שצריך לדווח על הפעילות הזו", אך ממשרד הבריאות דחו בתוקף טיעון זה. "אם הם באמת לא ידעו שצריך לקבל אישור מיוחד לפעילות הזו והכול היה תמים, מדוע ביקשו את הפקח לעבודות העמסת הסחורה?, שאלו במשרד הבריאות, "מדוע לא אמרו לנו מילה וחצי מילה על אריזה מחדש באמצע הלילה".

מנכ"ל זוגלובק, ראובן משכית, הגיב לתחקיר: "נושא תאריכי הייצור והתפוגה, שנטען על ידי העיתון, כי יש אפשרות ששונה, ייבדק עד תום. אין בכך כדי להשפיע על האיכות הגבוהה של המוצרים המסופקים לציבור ואין בהם פגיעה בבריאות". הנהלת החברה שכרה משרד חקירות שייבדוק את הטענות וביקשה פיקוח וטרינרי נוסף מהשירותים הווטריניריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully