וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפירי חוק וגזענים

יעל קישיק

1.2.2006 / 17:15

יעל קישיק מרוצה מפעולת המשטרה, שלא נכנעה לפרובוקציות של אנשי הימין והתחילה סוף סוף ליישם גם עליהם את המונח "שלטון החוק"

תשעת המבנים במאחז הלא-חוקי עמונה פונו ונהרסו היום תחת מטר אבנים, לבנים, אבקות למיניהן והרבה מאוד אלימות. גם של המשטרה, אך בעיקר של המתנחלים. השורה התחתונה: שוטר אחד פצוע קשה, מאות פצועים קל, בהם גם שני חברי כנסת נכבדים ותשעה מבנים הרוסים. זוהי התוצאה של הריסת בתים, שנבנו באופן לא חוקי על אדמות פלסטיניות.

אולי לא שמנו לב שזה קורה, אבל פינוי תשעת הבתים המסכנים האלה, השכיח מלבנו את המאחז כולו. מאחז עמונה, שנבנה כ-800 מטרים מההתנחלות עפרה, הוא לא חוקי בפני עצמו. כך על פי דו"ח המאחזים, שהגישה לפני כשנה עורכת הדין טליה ששון, לראש הממשלה שרון.

המאחז הוקם בשנת 1995 ללא היתר חוקי ובהסכמה שבשתיקה של הרשויות. "עפרה" סיפקה לעמונה מים, וחברת החשמל חיברה אותו לרשת האזורית. המאחז גם התחבר למערכת הביוב של עפרה. לפי דו"ח ששון, אין למאחז אישור הקמה של הממשלה או של שר הביטחון. עם זאת, המאחז הוכשר בדיעבד בהסכם המאחזים של אהוד ברק עם ראשי יש"ע, בתמורה להסכמתם להתפנות מכמה מאחזים בתקופתו. יכול להיות שהמתנחלים עושים בלאגן מהריסת תשעת הבתים הללו רק כדי שנשכח שהמאחז כולו לא חוקי? ויכול להיות שמ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עושה את זה גם?

על נחישות המשטרה בפינוי יש לי רק מילים טובות. הילדים (שמשום מה, לא הולכים לבית ספר כבר כמה חודשים טובים ועל כך עליהם ועל הוריהם לתת את הדין) הגיבו באלימות שלא תתואר, וזרקו לבנים על מי שהם כינו "אחיהם" רק לפני כמה חודשים בפינוי גוש קטיף. ועל כן, טוב שהחזירו להם באותה המטבע, באותה לבנה ליתר דיוק. ונוסיף לכך: אם ח"כ אריה אלדד, שכנראה בדק את הנושא, מצא שערבים הם לא בני אדם (ולציטוט: "מתייחסים כאן לבני אדם כמו שלא התייחסו לערבים"), יכול להיות שהיה אפשר ללכת עם זה עד הסוף ולנסות להוציא את המתנחלים מהבתים באותן הדרכים האלימות בהן מוציאים פלסטינים מבתיהם, לפני שהורסים להם אותם. מדהים, איך האיש הזה שמצטייר כ"יפה הנפש" של הימין וההוכחה שלא כולם שם משוגעים, מצליח במשפט אחד לגלם את הגזענות כולה: יש בני אדם ויש ערבים.

ואם כבר בדברי אריה אלדד עסקינן. חברי הכנסת מהימין הראו לנו שוב בהתבטאויותיהם שאין להם לא דין ולא דיין בכל הנוגע לחוק במדינת ישראל. אמרות כמו "אין לי ספק שיהיו הרוגים בגלל המשטרה" של פנחס ולרשטיין ו"אולמרט רוצה דם", של חברנו אלדד, רק ליבו שם את היצרים והוכיחו לילדים האלה שאין צורך בכיבוד החוק. עם זאת, אלימות פעילי הימין היום יכולה להרגיע אותנו קצת. את השמאל, שהופתע מאוד כשראה שמתנחלי גוש קטיף עזבו בשקט וכמעט שהתאכזב. והימין, שהתאכזב גם הוא מעזיבתם את בתיהם בשקט. נוער הגבעות הוכיח אחת ולתמיד שהוא יילחם על הבית שלו (או לא שלו. הבתים האלה רשומים בכלל בטאבו על שם מישהו?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully