וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ אישר את פינוי מאחז עמונה

1.2.2006 / 10:15

ברוב של 2 שופטים מול אחד נדחתה עתירת המתנחלים בדרישה להשעות הפינוי. זאת, לאחר שלפנות בוקר הוצא צו ביניים שהורה על עיכובו

בג"ץ אישר הבוקר את פינוי מאחז עמונה. השופטות עדנה ארבל ואיילה פרוקצ'יה דחו את עתירת המתנחלים להשעות הפינוי, לעומת השופט אליקים רובינשטיין שקיבל את עמדת העותרים.

לפנות בוקר הוציא רובינשטיין צו ביניים ארעי, המורה לעכב את פינוי מבני האבן המאחז עמונה עד לקיום הדיון. ראשי מועצת יש"ע התחייבו בכתב בפני בג"ץ, כי המועצה תעתיק את המבנים מהמאחז באופן מיידי ועל חשבונה לתוך אדמות מדינה מאושרות ביישוב עפרה הסמוך.

בגלי צה"ל דווח, כי בדיון עצמו, שהתנהל בפני שלושה שופטי בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, איילה פרוקצ'יה ועדנה ארבל, נזפה השופטת פרוקצ'יה במתנחלים ואמרה, כי העיתוי להגשת העתירה הוא מאוחר, וכי למרות שידעו מראש על הפינוי המתוכנן, המתינו עם מציאת פתרון לפינוי בהסכמה רק ברגע האחרון.

הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אבי מנדלבליט, המייצג את המדינה, אמר בדיון, כי הרמטכ"ל וסגנו לא הסכימו בשום שלב לפשרה עליה דווח עם ראשי המתנחלים. מנדלבליט ציין, כי כוחות הביטחון שבשטח שחוקים וכי יש לפנות את המאחז בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully