וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה התפייס עם הקהילה היהודית

רויטרס

1.2.2006 / 3:45

הנשיא צ'אווז נפגש עם מנהיגי הקהילה לפגישת פיוס, לאחר שבערב חג המולד השמיע הערות אנטישמיות לכאורה בנאום לאומה

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווז, נפגש אמש עם מנהיגי הקהילה היהודית בארצו. לפני כחודש האשים מרכז ויזנטל את צ'אווז בהשמעת הערות אנטישמיות במהלך נאום שנשא בטלוויזיה לרגל חג המולד. צ'אווז התייחס אז ל"מיעוטים שהם צאצאי אלה שצלבו את ישו" ול"אלה שגרפו את כל העושר".

בקהילה היהודית אמרו, כי הם מאמינים שדבריו של צ'אווז אינם אנטישמיים. "אני חושב ששני הצדדים מרוצים מהפגישה, מכיוון שדיברנו בכנות", אמר לאחר הפגישה פרדי פרסנר, נשיא איחוד החברות היהודיות בוונצואלה. פרסנר הוסיף, כי צ'אווז גינה מפורשות את תופעת האנטישמיות בנאום שנשא לאחרונה בפרלמנט של המדינה.

פרסנר הוסיף, כי ארגונו פנה לנשיא ונצואלה בבקשה להגביר את הפיקוח על הערות אנטישמיות בכלי התקשורת הממלכתיים במדינה. "הבענו את דאגתנו מגל האנטישמיות בדיווחי התקשורת הממלכתית והארגונים הממשלתיים", אמר.

לאחר נאומו של צ'אווז בערב חג המולד פירסם מרכז ויזנטל מכתב גלוי אליו, ובו נכתב: "במלותיך אנו מוצאים שניים מהטיעונים המרכזיים של האנטישמיות: הבדותה על היהודים כרוצחי ישו והקישור בין היהודים לממון". צ'אווז ואנשיו התעקשו כי הוא לא התכוון ליהודים בנאומו, אלא לאליטות העשירות של העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully