וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנתו של מרטין לותר קינג הלכה לעולמה

רויטרס

31.1.2006 / 14:40

קורטה סקוט קינג, שהיתה בת 78, הפכה למנהיגת התנועה לזכויות אזרח לשחורים לאחר רצח בעלה, ופעלה להנצחת מורשתו

קורטה סקוט קינג, שפרצה לחזית המאבק לשוויון זכויות לשחורים בארה"ב לאחר רצח בעלה, הד"ר [[מרטין לותר קינג]] ב-1968, הלכה לעולמה היום בגיל 78. קינג לקתה בשבץ ובהתקף לב באוגוסט האחרון.

נחישותה של קינג והתנהגותה האצילית הקנו לה מיליוני מעריצים בתוך התנועה לזכויות האזרח וגם מחוצה לה. ג'ון לואיס, חבר בית הנבחרים האמריקאי ממדינת ג'ורג'יה (בה התגוררו בני הזוג קינג), כינה את מותה "רגע עצוב מאד". לדבריו, "זמן רב בטרם הכירה את ד"ר קינג ונישאה לו, היא היתה פעילת שלום וזכויות אזרח וחירויות אזרח". בראיון ל-CNN הוסיף לואיס, כי "היא הפכה להתגלמות התנועה ולפניה הציבוריות לאחר רצח בעלה. היא שמרה את המשימה, המסר, הפילסופיה של מאבק לא-אלים בחזית".

דן בארטלט, אחד מדוברי [[הבית הלבן]], אמר כי "הנשיא בוש והגברת הראשונה תמיד שאבו עידוד מפגישותיהם עם הגברת קינג. איזו השראה למיליוני בני אדם. אני עצוב מאד מהידיעה הזו".

לאחר מותו של בעלה פעלה קינג להנציח את מורשתו, והקימה את "מרכז מרטין לותר קינג הבן" באטלנטה, הבנוי סביב קברו של קינג ומכיל תיעוד של יותר מ-2,000 מנאומיו של קינג.

קינג המשיכה במקביל להיות פעילה מרכזית בתנועה לזכויות אזרח לשחורים, ופרשה את חסותה על הכומר ג'סי ג'קסון, שהפך ב-1984 לשחור הראשון המתמודד על מועמדות של מפלגה מרכזית בארה"ב לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully