וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרח בקטבים עשוי להתחיל להימס כבר במאה הזו

31.1.2006 / 14:17

כך קובע דו"ח מקיף של ממשלת בריטניה. בלייר מזהיר: המצב חמור מכפי שסברנו עד כה. מאז 1990 עלתה הטמפרטורה בעולם בכחצי מעלה

ההתחממות הגלובלית עלולה לגרום לקרח בשני קוטבי כדור הארץ להתחיל להימס כבר במאה הזו, דבר שיעלה את מפלס הים. כך עולה ממחקר מקיף שפורסם על ידי ממשלת בריטניה.

סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי המחקר, "הימנעות משינויי אקלים מסוכנים", מלקט את הראיות שהוצגו על ידי מדענים בכנס שנערך אשתקד לקראת פגישת ה-G8, שנערכה בבריטניה ובה הציבה בריטניה את ההתחממות הגלובלית במקום גבוה בסדר היום.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, הוסיף את קולו לאזהרות אמש, ואמר כי "ברור מהמחקרים שהוצגו כי איומי שינוי האקלים עלולים בהחלט להיות חמורים מכפי שסברנו". בלייר הוסיף, כי "כעת ברור שפליטת גזי חממה, המקושרת לצמיחה הכלכלית של אוכלוסייה עולמית שגדלה פי שישה במאתיים השנים האחרונות, גורמת להתחממות גלובלית בקצב שאינו בר קיימא".

הדעה המקובלת בקרב מדענים היא שעתידה להתרחש הפרעה חמורה ובלתי הפיכה במערכת האקלימית של כוכב הלכת שלנו אם יעלו מידות החום ביותר משלוש מעלות צלזיוס מעל לרמה הנוכחית. עלייה כזו היא בהחלט בטווח התחזיות למאה הנוכחית, נאמר בדו"ח, שהמשיך והזהיר, כי "במקרים רבים, הסכנות חמורות מכפי שסברו המומחים עד כה".

הוועידה הבינלאומית, שנערכה באקסטר שבדרום-מערב אנגליה, היתה הכינוס הגדול ביותר של מדעני אקלים מאז שפורסם דו"ח האו"ם בנושא ב-2001. הדו"ח ההוא אישר שמידות החום בעולם עולות ותלה את האשמה בפליטות פחמן הנובעות בעיקר משריפת נפט, גז ופחם.

בדו"ח ההוא נאמר עוד כי פליטות עתידיות של גזי חממה (גזים הנלכדים בתוך האטמוספירה של כדור הארץ ויוצרים בו "אפקט חממה"), צפויות להעלות את מידות החום בעולם בשיעור של בין 1.4 ל-5.8 מעלות צלזיוס, בין 1990 ל-2100. בינתיים כבר עלו מידות החום מאז 1990 ב-0.6 מעלות צלזיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully