וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי הסוכרת והחירשים יגויסו לצה"ל

31.1.2006 / 8:43

החל מחודש מרץ יוכנסו שינויים משמעותיים בספר הפרופילים הצבאי. בעקבות השינויים יגויסו אלפי חיילים שלא יכלו לשרת עד כה

החל מחודש מרץ הקרוב יוכנס בצה"ל פרופיל רפואי חדש: 35. הפרופיל יאפשר גיוס של חולי [[סוכרת]], חירשים, חולי [[אפילפסיה]] פעילה וגם לאנשים שסובלים ממחלות ממאירות וממחלת [[צליאק]] (רגישות לגלוטן).

בעקבות הכנסת הפרופיל, חולי סוכרת, שלא גויסו בעבר לצה"ל, ישובצו ביחידה שנמצאת במרחק של עד חצי שעה מבית חולים. לאותם מגוייסים יבוטלו תורנויות המטבח, הניקיון והשמירה ותנאי השירות שלו ייקבעו בהתאם למצב בריאותו.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי בעקבות ההחלטה כ-65% מכלל הפסולים כיום לשירות בגלל מחלת הסוכרת יוכלו להתגייס לצה"ל. מדובר ב-130 מועמדים לשירות בשנה. "הכוונה היא למצות טוב יותר את פוטנציאל הגיוס ולגייס לצה"ל בני נוער שבעבר לא גיוסו עקב בעיות בריאותיות", אמר גורם צבאי. "מצד שני, נאפשר למועמדים לגיוס שבעבר לא גיוסו ליחידות השדה כלוחמים או כחלק ממערך תומך לחימה להתגייס אליהן".

בצה"ל גם מתכוונים להגדיל את מערך הלוחמים ותומכי הלחימה על ידי שינוי סעיפי הפרעות הקשב, ההיפראקטיביות וה[[דיסלקציה]], כדי להוסיף 1,700 חיילים בשנה. על ידיעת קביעת כשירות לגיוס של חולי אפילפסיה פעילה יזכו כ-150 צעירים להצטרף לצבא.

המהפכה תעדכן את הפרופילים המוכרים

המהפכה החדשה תעדכן גם את הפרופילים המוכרים. כך, למשל, יקטן מספר החיילים המקבלים פרופיל 64, המוענק לרוב לחולי אסתמה וגם אלה המקבלים פרופיל 45. כמו כן, ייבחנו מחדש סעיפי בעיות הנפש וקשיי הסתגלות, כדי לבדוק האם ניתן לגייס צעירים שסובלים מאותן בעיות למקצועות תומכי לחימה. בצה"ל מעריכים, כי ניתן להוסיף בצורה זו 9,800 חיילים בעלי ליקויים נפשיים ליחידות קדמיות.

בעלי פרופיל 72 יוכשרו לטירונות רובאי 04. הסיבה: "נזלת כרונית, הזעת יתר ובעיות רפואיות נוספות נמצאו מתאימות לביצוע טירונות 04", אמרו בצבא. גם סעיפי אורתופדיה יזכו למתיחת פנים וכ-1,600 נשים יוכלו להשתבץ לתפקידי לחימה למרות בעיות גניקולוגיות.

היום יתקיים בלשכת ראש אכ"א דיון מקיף בו יוצג ספר הפרופילים החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully