וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קניה מורעבים והמנהיגים זורקים כספים

30.1.2006 / 20:20

הממשלה הקנייתית הוציאה 12 מיליון דולר על מכוניות יוקרה מאז שנת 2002, בשעה ש-4 מיליון מתושביה רעבים ללחם

ארגונים אידאולוגים גדולים בקניה מבקרים את הממשלה על התנהלותה מנקרת העיניים וביזבוזה על מכוניות יוקרה, בשעה ש-4 מיליון מאזרחיה גוועים מרעב.

ב- BBC דווח, כי ממשלת קניה הוציאה יותר מ-12 מיליון דולר על רכישת מכוניות חדשות מאז 2002. סכום זה מספיק כדי לשלוח 25,000 ילדים לבית ספר ל-8 שנים. מבקרי השלטון טוענים כי על הממשלה לרכוש מכוניות צנועות יותר ומיד-שניה על מנת לחסוך בהוצאות. הממשלה הקנייתית נמצאת כבר תחת מתקפה בעקבות פרשיית שחיתות.

בקניה ישנם כ-4 מיליון איש הגוועים ברעב בצפון המדינה בעקבות בצורת. "הגבול בין בזבזנות לשחיתות הוא מאד דק, ולכן הממשלה הזו תמשיך להיתפש כמושחתת" אומרת קבוצת מבקרי השלטון.

מחצית מהסכום של 12 מיליון הדולרים, הוציאה הממשלה על 57 מכוניות מרצדס, והשאר על כלי רכב אחרים, כך נאמר בדו"ח שכותרתו "חיים בגדול: עלות ניקור העיניים הרשמי בקניה".

בית המשפט הגבוה מוציא יותר כסף על מותרות ומכוניות מאשר כל מוסד ממשלתי אחר, כך לפי הדו"ח. המערכת המשפטית, בכל אופן, לא עומדת לשנות הרגליה, כך לפי דבריו של דובר מערכת המשפט הקנייתית: "השופטים בקנייה מורגלים למכוניות שתואמות את מעמדם".

מחברי הדו"ח מייעצים לקניה לקחת דוגמה משכנתה רואנדה, שקיצצה באופן משמעותי בהטבות של עובדי הממשלה ובקניית מכוניות יוקרה. מחברי הדו"ח אומרים, כי מעבר לקניית מכוניות במחיר סביר, יש לקנותן מהמשאבים הקיימים ולא להקצות להן תקציב מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully