וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ תאילנד חשוד בסחר במידע פנימי

רויטרס

30.1.2006 / 14:10

ילדיו של ראש הממשלה קנו מניות במאות מיליונים, ותוך 3 שבועות עשו רווח של אלפי אחוזים. המשקיעים בתאילנד חוששים מהשערוריה

ראש ממשלת תאילנד, ת'אקסין שינאווטרה, הגן היום על מכירת אימפריית הטלקום של משפחתו תמורת 1.9 מיליארד דולר. ת'אקסין מואשם כי במהלך המכירה בוצעו עבירות של סחר במידע פנימי, אולם הוא טוען שהעיסקה כשרה על כל היבטיה.

"אסביר הכל בבוא הזמן. לא אסתיר דבר", אמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים, נוכח הסערה הגוברת בנוגע למכירת מניות משפחתו בחברת שין קורפ. לקבוצה בבעלות טמאסק הולדינגס הסינגפורית.

רוב הסערה מתמקדת בפעילותה של חברה בשם אמפל ריץ' אינווסטמנט, שלדברי עיתונים בתאילנד רשומה באיי הבתולה הבריטיים. על פי מסמכים שנחשפו, אמפל ריץ' מכרה באחד בינואר 329.2 מיליון מניות בשין קורפ לבתו של ת'אקסין, פינטונגה, ולבנו פנטונגטאי, במחיר של באהט אחד למניה.

מניות אלה נמכרו כעבור שלושה שבועות ברווח גדול כאשר בני משפחת שינאווטרה, וקרוביהם ממשפחת דמאפונג, מכרו את 49.6 אחוזי השליטה שלהם בחברת שין תמורת 49.25 באהט למניה.

המפלגה הדמוקרטית שבאופוזיציה דורשת מת'אקסין להסביר את הקשר בין משפחתו לחברת אמפל ריץ'. "אם ת'אקסין יכחיש כל קשר לחברה, תצטרך משפחתו לעמוד בפני אישום פלילי של סחר במידע פנימי", אמר ראש הדמוקרטים, סיריצ'וק סופה. "אולם אם ישנו קשר חוקי בין המשפחה לחברה, פירושו של דבר שעל ראש הממשלה יהיה לעמוד בפני אישום על הסתרת נכסים", הוסיף, בהתייחסו לחובה המוטלת על כל פוליטיקאי לחשוף את היקף נכסיו בטרם ייכנס לתפקיד רשמי.

באוגוסט 2001, זמן קצר לאחר שנבחר לראשונה לראשות הממשלה, נוקה ת'אקסין מחשדות לפיהם הסתיר בכוונה העברה של מיליוני דולרים לעובדיו, כולל עוזרת, מאבטח ונהג. ת'אקסין הכחיש אז כל עבירה, ואמר כי עשה "טעות בתום לב".

כשנשאל היום על ידי כתבים אם הוא למעשה בעליה של אמפל ריץ', השיב ת'אקסין: "תירגעו ואסביר לכם. הכל נעשה כחוק".

למרות שהבורסה של בנגקוק הודיעה בשבוע שעבר כי בחקירה מקדמית לא התגלו ראיות לסחר במידע פנימי בעסקת שין קורפ, השערוריה המתפתחת יוצרת אי-שקט בקרב המשקיעים בתאילנד. ערך המניות בבורסה של תאילנד ירד ב-3.63%, בעקבות פרסום לפיו מתכוונים גופים אזרחיים לעתור לבית המשפט במדינה נגד מכירת חברת שין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully