וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בשמאל על הפשרה עם יהודי חברון

30.1.2006 / 12:43

במערכת הפוליטית ניצלו את ההסכם שהושג עם הישוב היהודי בחברון כדי לתקוף את אולמרט. הליכוד בירך על ההסכם - ותקף אף הוא את אולמרט

הסכם הפשרה בין מערכת הביטחון ליישוב היהודי בחברון, לפיו יתפנו התושבים מהשוק הסיטונאי בחברון, ויוכלו לשוב אליו בעוד כחודשיים, גורר תגובות רבות במערכת הפוליטית.

יו"ר מרצ-יחד, יוסי ביילין, תקף את הסכם הפשרה ואמר כי מדובר ב"פשרה מביכה, שמשמעותה כניעה מוחלטת למתנחלים האלימים והקיצוניים בחברון". ביילין הוסיף גם כי הפשרה שהושגה "מעלה סימני שאלה כבדים באשר ליכולת הממשלה לתפקד תחת לחץ, ומול אתגרים מדיניים קשים".

במפלגת העבודה אמרו כי "אולמרט התגלה במלוא חולשתו. כניעתו לפורעי החוק בחברון מעידה על חוסר יכולת לקבל החלטות וליישם אותן". עמי איילון (העבודה) אמר בראיון לגלי צה"ל, כי "לא יעלה על הדעת שהממשלה מתרפסת ונכנעת לאלימות. היא עושה את זה גם מול אלימות של פלסטינים וגם מול אלימות של ישראלים ויהודים".

בליכוד, לעומת זאת, מברכים על ההסכם, אך מנצלים את העת לבקר את התנהלותו של אולמרט, כפי שניכר בדבריו של ח"כ גלעד ארדן בשם הליכוד: "הליכוד מברך על השגת ההסכם אותו ניתן היה להשיג זה מכבר, אך מביע צער על כך שאולמרט, שמפגין חולשה מול לחצים בינלאומיים והחמאס, בחר להשתמש במערכת הביטחון כדי לעשות לעצמו מסע יחסי ציבור מטעמי בחירות".

במפלגת קדימה אמרו בתגובה, כי "ממשלת ישראל אינה זקוקה להטפות מוסר מצד אנשי האתמול. ישראל תפעל ללא פשרות נגד הטרור ונגד כל הפרת חוק כפי שעשתה עד כה".

ארגון זכויות האדם "יש דין" קרא לצה"ל ולמערכת הביטחון להפסיק את השימוש במסרים כפולים, ולהעביר לאלימים מבין המתנחלים מסר ברור בדבר מחויבותה של מדינת ישראל לאכוף את שלטון החוק – גם בגדה. "ההחלטה להסתפק ב'פינוי מדומה' של מתנחלים שהשתלטו בכוח הזרוע על חנויות השוק הסיטונאי בחברון ממחישה פעם נוספת את מדיניות הקריצה והעלמת העין המאפיינת את התנהלות רשויות אכיפת החוק בגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully