וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פעילי ימין מגיעים לעמונה למנוע הפינוי

30.1.2006 / 11:58

במהלך הלילה חדרו הפעילים למאחז ותגברו את התושבים לקראת הפינוי הצפוי. פעילים נוספים יגיעו במהלך היום. מועצת יש"ע: אולמרט הולך לעימות מיותר

כ-300 פעילי ימין הגיעו אתמול והבוקר למאחז [[עמונה]], כדי להתנגד לפינוי תשעת בתי הקבע שהוקמו בו ולהריסתם. המתנחלים צופים שעד הערב יגיע מספר הפעילים במקום ל-2,000. הפעילים מתאכסנים בסככות ואוהלים שהוקמו בעמונה, ובבתים ומבני ציבור בהתנחלות הסמוכה עופרה. בדיון שקיימו המנתחלים במקום הוחלט לנהל מאבק שטח נגד ההריסה.

ב[[מועצת יש"ע]] מקווים, כי גם בעמונה תושג פשרה אשר תמנע פינוי בכוח. במועצה רוצים לקבל התחייבות מהממשלה שהמבנים, אותם אמור צה"ל לפנות, לא יאוכלסו עד אשר תתקבל החלטה של מערכת המשפט בנושא.

דוברת המועצה, אמילי עמרוסי, אמרה לוואלה! חדשות כי "אם [[אהוד אולמרט]] לא יירד מהעץ שעליו הוא טיפס ולא יקבל את הצעות הפשרה והמשא ומתן שלנו, הוא ילך לעימות מיותר". במועצת יש"ע הבהירו כי אם עד מחר לא תושג הסכמה לגבי גורל המאחז יקראו במועצה לציבור הרחב להגיע למקום ולמחות נגד הפינוי. "אנחנו נקרא לציבור להגיע לשהות ממושכת. אנחנו נתבצר במקום ולא ניתן לכוחות לפנות את המאחז", אמרו במועצה.

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר היום, כי לא תהיה אלימות בעמונה. "האם תהיה התעקשות? כן, אנחנו עקשנים גדולים. אם ידחקו אותנו לפינה, כנראה שתהיה התנגדות בכללים המקובלים", דברי אריאל בראיון לקול ישראל.

יחד עם זאת, במועצת יש"ע לא מצפים להמוני פעילי ימין שיגיעו לעמונה ביום הפינוי. "צריך להביו שזהו איזור רחוק וקשה להגעה מבחינה גיאוגרפית. יש מעט כבישים שמובילים אליו ויהיה מסובך מאוד להביא כמות גדולה של פעילים", אמרה עמרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully