וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו 4 בני ערובה משדות הנפט של ניגריה

רויטרס

30.1.2006 / 11:39

המורדים בדלתא של ניגריה, שדורשים נתח מוגדל מרווחי הנפט ופיצויים על הזיהום, שחררו החטופים "כמחווה של רצון טוב"

מורדים ניגרים שחררו היום ארבעה עובדים זרים המועסקים בתעשיית הנפט. בכך הגיע לקצו משבר בני ערובה שנמשך 19 יום והביא לירידה של 10% בתפוקת הנפט של [[ניגריה]].

בני הערובה – אמריקאי, בריטי, בולגרי ותושב הונדורס – נחטפו משדה נפט ימי ב[[דלתא]] שבדרום ניגריה ב-11 בינואר. היתה זו רק אחת מתוך סדרה של התקפות על תעשיית הנפט של היצואנית השמינית בגודלה בעולם.

המורדים דורשים יותר שליטה מקומית באוצרות הנפט של הדלתא, פיצוי לכפרים על זיהום הנובע מתעשיית הנפט ואת שחרורם של שני מנהיגים משבט הליאו, שהוא הקבוצה האתנית הגדולה באזור.

דיפלומטים וגורמים מקרב המורדים כאחד אמרו שלא סביר ששחרור החטופים מסמן סוף להתקפות על מתקני וצינורות הנפט, שכפו על חברת רויאל דאץ' של לאבד תפוקה של 221 אלף חביות ביום. "אני חושב שיהיו עוד התקפות", אמר יועץ אבטחה של תאגיד נפט רב-לאומי בניגריה.

ארגון של מורדים מבני הליאו, הקשור ככל הנראה לחוטפים, שלח אתמול הודעת אימייל בה הודיע שהסכים לשחרר את בני הערובה כמחווה של רצון טוב כלפי הקהילה הבינלאומית. "התנועה למען [[אמנציפציה]] בדלתא של הניג'ר הסכימה לשחרר את ארבעת בני הערובה מסיבות הומניטריות, כצעד של רצון טוב כלפי אנשי העולם", נאמר בהצהרה, שנחתמה על ידי מנהיג המורדים הכלוא, מוג'היד דוקובו-אסארי.

החוטפים דרשו את שחרורו של אסארי, המואשם בבגידה בניגריה, כאחד מתנאיהם לשחרור החטופים. מקור מקרב המורדים, שהיה מעורב במו"מ לשחרור החטופים, אמר שממשלת ניגריה שילמה לחוטפים 100 מיליון נאירה (כ-770 אלף דולר) כדמי כופר.

אתמול פשטו כ-20 חמושים על מטה של חברת נפט דרום-קוריאנית בדלתא, וגנבו יותר מ-330 אלף דולר במזומן. איש לא נפגע בפשיטה. תקיפה זו אירעה חמישה ימים בלבד לאחר שתשעה בני אדם נהרגו במהלך התקפה על משרדיה של חברת הנפט האיטלקית אגיפ. מטרתם של התוקפים היתה בנק הנמצא במקום.

המערכה האלימה שמנהלים המורדים כפתה על חברת של להוציא יותר מ-500 מעובדיה מאזור הדלתא. חברות נפט אחרות איימו לעזוב את הדלתא, ממנו מופקים כמעט כל 2.4 מיליון החביות שמייצרת ניגריה בכל יום, אם ימשיך מצב הביטחון להידרדר.

בעת ששווקי הנפט כבר מגיבים בעצבנות למתיחות בין המערב לאיראן, תרמה הלוחמה בלב אזור הפקת הנפט של ניגריה לעליית מחירי הנפט לשיא של ארבעה חודשים של יותר מ-67 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully