וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תבחן העברת מימון לרשות דרך צד ג'

עדי שורץ, אלוף בן, גדעון אלון והסוכנויות

30.1.2006 / 10:37

כך אמר שגריר צרפת בישראל, שהוסיף כי "ניצחון החמאס אינו משנה את אופיו". עם זאת, אמר, "בסופו של דבר נצטרך למצוא פשרה"

נציגי "הקוורטט" הבינלאומי התכנסו הבוקר בלונדון, בראשות שרת החוץ האמריקאית, [[קונדוליסה רייס]], כדי לדון בעמדת הקהילה הבינלאומית כלפי המצב שנוצר ברשות הפלסטינית אחרי ניצחון [[חמאס]]. ישראל כבר החלה בסנקציות כלכליות על הרשות, בכך שעצרה זמנית את העברת כספי המסים שהיא גובה עבור הרשות. גם באיחוד האירופי קוראים להפסיק את הסיוע הישיר לרשות אם חמאס לא ישנה את אופיו ומדיניותו. הסיוע הבינלאומי, בייחוד מ[[האיחוד האירופי]], מהווה חלק מרכזי מתקציב הרשות. דובר חמאס, מושיר אל מסרי, אמר הלילה בתגובה לדיווחים על הפסקת הסיוע, כי "עצירת התרומות הבינלאומיות לא תפגע בפעילות הממשלה".

רייס אמרה הלילה, כי ארה"ב שוללת סיוע כלכלי לרשות שבשליטת חמאס, וכי סיוע הומניטרי ייבחן כל מקרה לגופו. "ארה"ב אינה מוכנה לממן ארגון הדוגל בהשמדת ישראל, דוגל באלימות ודוחה את מחויבויותיו", אמרה רייס, "אנחנו הולכים לבחון מחדש את כל תוכניות הסיוע שלנו, אבל עיקרון היסוד הוא שאיננו יכולים לממן ארגונים המחזיקים עמדות כאלה רק משום שהם בשלטון". רייס גם קראה לשאר המדינות שלא לתמוך בממשלת חמאס. לדבריה, כל מי שמסור לניסיונות להשכנת שלום במזרח התיכון מחויב לוודא, שכל מי שייהנה מסיוע חותר לאותה מטרה.

האיחוד האירופי ישקול להעביר סיוע כלכלי לרשות הפלסטינית באמצעות גורם שלישי, דוגמת ארגונים לא-ממשלתיים - כך אמר אתמול ל"הארץ" שגריר [[צרפת]] בישראל, ז'ראר ארו. החלטה כזאת, לדבריו, תתקבל רק לאחר מו"מ עם ישראל. "העובדה שארגון [[טרור]] ניצח בבחירות מדאיגה מאוד", הוסיף ארו, "ניצחון חמאס בבחירות אינו משנה את אופיו".

לדברי ארו, צרפת לא צריכה לשנות את המדיניות שנקטה עד כה, כלומר לא לנהל מגעים עם חמאס. לשאלה איך ינהגו צרפת והאיחוד האירופי אם בראש משרד האוצר הפלסטיני יעמוד איש חמאס השיב ארו: "לא ברור עדיין מה יהיה אופי הממשלה. לכן, אין צורך למהר. הכסף הוא עניין רגיש, משום שגם ישראל לא רוצה לראות כאוס ברשות. בסופו של דבר נצטרך למצוא איזושהי פשרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully