וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלתי מספיק" למשטרת ת"א על היחס לאזרח

30.1.2006 / 9:26

במסגרת סדרה של ביקורות פתע, תפתיע צמרת המשטרה אחת לכמה ימים את אחת מיחידות המשטרה ותבחן את יעילותה והתנהלותה

במשטרה החליטו לאחרונה לבצע בדיקות פתע ביחידות השונות, כדי לבחון את אופי התנהלות השוטרים. סגן מפכ"ל המשטרה, ניצב בני קניאק, החליט להנהיג נוהל חדש: אחת לכמה ימים יוצאת כל צמרת המשטרה לביקורת פתע - כל פעם ביחידה אחרת. כדי לשמור על סודיות, בדיקות הפתע נקבעות זמן קצר לפני ביצוען, וגם הבודקים יודעים רק ברגע האחרון לאיזו יחידה הם מגיעים.

ב"מעריב" דווח, כי בשבוע שעבר נערכה הבדיקה הראשונה, במרחב ירקון, ובה נמצאו ליקויים רבים בהתנהלות היחידה. גיליון הציונים של המרחב הוגש אתמול למפכ"ל משה קראדי. הביקורת נמשכה 24 שעות, במהלכן, הוכנסו למטה המרחב אנשי ביקורת סמויים וגלויים מטעם המשטרה. בביקורת נבדקו כל התחומים בהם עוסקת המשטרה: הופעתם החיצונית של השוטרים, היחס לאזרחים, מספר דוחות התנועה שהם רושמים, אופן חקירת תיקי הרצה, התנאים בבית המעצר ועוד.

למשל, כדי לבחון את היחס לאזרח נשלח "לקוח סמוי" שהיה למעשה מהמשטרה. במבחן נמצא כי הוענק לו שירות ברמה לא מספקת. גם תודעת השירות של שוטרי הסיור במרחב נבדקת ונמצאה ברמה ירודה.

גם בתחזוקת כלי הנשק והרובים נמצאו ליקויים. מחסניות הכוננות של המרחב נמצאו חלודות, והמבקרים ביקשו לנקות אותן באופן מיידי. "המבקרים מצאו רובים מפוייחים" נכתב בתעודת הסיכום של המבחן.

גם תקינות הניידות של משטרת המרחב לא עברה את הביקורת וכך גם הטיפול בעצורים. לעומת זאת בנושא הלחימה בפשיעה נכתב בדו"ח הסיכום כי "אין הערות".

ממשטרת תל אביב נמסר בתגובה כי "ההתייחסות שלנו לכל ההערות שהועלו בבדיקה יינתנו לגורמים הרלוונטיים במטה הארצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully