וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני תתבקש בקהיר להגמיש עמדות מול חמאס

30.1.2006 / 8:24

שרת החוץ תיפגש מחרתיים במצרים עם הנשיא מובארק ושר החוץ אבו ריט וצפויה לשמוע בקשות לנה"ל מו"מ עם חמאס ולבטל לחץ בינ"ל

מצרים עומדת לארח את ראשי חמאס לסבב פגישות בקהיר בקרוב. חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בסוף השבוע לעיתונות המצרית, כי ראשי חמאס יגיעו לקהיר כדי להיפגש עם נציגי המשטר המצרי. כזכור, [[מצרים]] היא המדינה שתיווכה בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית והפלגים הפלסטינים, תווך שהביא לרגיעה (תהדיאה) בשנה האחרונה.

נצחונה של חמאס בבחירות וצורת ההתמודדות של ישראל ומצרים עם התנועה, יעמדו במרכז הדיונים של שרת החוץ, [[ציפי לבני]], בקהיר ביום רביעי. גורמים מדיניים בירושלים אמרו אתמול כי עמדותיה של ישראל בנושא יוצגו בפני הנשיא [[חוסני מובארק]] ושר החוץ, אחמד אבו-ריט. אלה מצדם צפויים לדחוק בישראל להגמיש את גישתה כלפי חמאס.

אם לשפוט על פי מאמרי המערכת של כלי התקשורת הרשמיים במצרים, הרי שצפוי לשרה לבני ביקור לא קל. מצרים גורסת שעל ישראל לכבד את תוצאות הבחירות הפלסטיניות ולנהל מו"מ עם חמאס. מצרים דוחה על הסף כל אמצעי לחץ על הרשות הפלסטינית, משום שלטענתה מדובר בסנקציות שיפגעו בראש ובראשונה בעם הפלסטיני. כמו כן, עמדת הממשל המצרי היא שחמאס מיתנה מאוד את עמדותיה כלפי ישראל. השר אבו ריט אף הצהיר לפני שבוע כי הארגון יכול לחיות בשלום עם הרעיון של מו"מ ישיר עם ישראל, ובכך למעשה להכיר בקיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully