וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 שנה אחרי המלחמה, חוזרים לחווה הסינית

30.1.2006 / 8:30

לוחמי גדוד 890 של הצנחנים ובראשם מפקד הגדוד דאז, איציק מרדכי, יערכו היום בסיני טקס זיכרון ללוחמים שנפלו בקרב הקשה

32 שנה לאחר הקרב הקשה, יחזרו היום לוחמי גדוד 890 של הצנחנים, ובראשם מפקד הגדוד דאז, [[איציק מרדכי]], אל [[החווה הסינית]]. היום ייערך באתר, טקס אזכרה ליותר מ-40 לוחמי הגדוד שנפלו שם באחד מאתרי הקרבות הקשים של [[מלחמת יום הכיפורים]] בסיני.

בטקס ישתתפו כ-200 לוחמים ובני משפחותיהם ויוצב בו לוח זיכרון לחיילים הישראלים והמצרים שנהרגו בקרב. בקול ישראל דווח, כי את הטקס יזם מעוזיה סגל, מהלוחמים בקרב.

ב"מעריב" דווח כי את המסע לסיני החלו משתתפי הטקס כבר אתמול, במעבר הגבול במסוף טאבה, שם נפגשו והתחבקו אחרי שחלקם לא ראו אחד את השני למעלה מ-30 שנה.

כשהלוחמים נפגשים, המראות הקשים והזכרונות מן החברים שנותרו מאחור צפים מחדש. אצל רבים מהלוחמים ניתן לחוש עדיין כעס ותסכול כלפי הפיקוד הבכיר בעורך ששלח אותם לקרב כבשר תותחים. אחרים מפנים אצבע מאשימה דווקא כלפי דרג המפקדים הבכיר בשטח, ובראשם איציק מרדכי.

"איציק היה צריך להיערך אחרת למבצע" אומר גיל דוד, שהיה אז קצין אג"מ והוסיף כי "היה צריך לבצע התקפה חטיבתית מסודרת". סגן אלוף במיל' גורי ששון, שנפצע בקרב לא מוכן לסלוח למרדכי. "שכבתי פצוע 9 שעות. הייתי היחידי בסביבה שנשאר בחיים וחשתי כבר אז שהוא הפקיר אותי. אני רוצה שהוא יבוא ויגיד לי אחת ולתמיד, אחרי שלושה עשורים, למה הוא השאיר אותנו בשטח. שיבוא ויגיד לי את האמת".

מרדכי עצמו, שסעד אתמול עם הלוחמים במלון נואיבה, נשמע מפוייס מתמיד, פירגן לכוחות הנוספים שהיו בשטח, הסביר שוב ושוב שהגדוד לא יצא משם עד שהתקבלה ההוראה לעזוב והתחמק מהנושאים השנויים במחלוקת. "באנו הערב להתחבק, להתרגש ולהיות ביחד ולאמץ את אחד את השני. כולנו עברנו עוד כמה תחנות בדרך. אם יש אי אלו חילוקי דעות, אם יש מי שחש שבנקודת זמן זו או אחרת הוא לא הורגש - אני מבקש סליחה", אמר מרדכי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully