וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מציע הודנה תמורת חזרה לקווי 67'

30.1.2006 / 6:31

מנהיג חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, אמר בראיון ל-CNN כי ארגונו מוכן להבטיח הודנה ארוכת טווח תמורת העברת השטחים ודרישות נוספות

מנהיג [[חמאס]] בעזה, [[מחמוד א-זהאר]], אומר כי ארגונו מוכן להבטיח לישראל "הודנה ארוכת טווח, אם זו תעביר לפלסטינים את השטחים שכבשה בשנת 1967, ותקבל עוד דרישות". בראיון לרשת סי. אן. אן אמר א-זהאר, כי עוד מוקדם לדבר על הכרה במדינת ישראל. "השאלה האם להכיר בישראל תידון רק עשר או חמש עשרה שנה, לאחר שתוקם מדינה פלסטינית וצד שלישי יערוב לקיום כל הבטחות ישראל", אמר מנהיג חמאס בעזה והוסיף כי "בתקופה זו תיבחן התנהגותה של ישראל".

א-זהאר נמנע מלהשיב אם ארגונו ימשיך לשגר מחבלים מתאבדים לשטחי ישראל. בתשובה לשאלה האם יהיה מוכן לפתוח במשא ומתן עם ישראל אמר א-זהאר כי "משא ומתן זו לא המטרה שלנו, אלא שיטת עבודה בלבד". הוא הוסיף כי "ישראל קיימת רק באמצעות הכוח. ישראל דוחה את קיומנו, שולטת על אדמתנו, מרחיבה התנחלויות, עוצרת עוד פלסטינים ומאיימת על חיי בני אדם.בהם מקבלים אותנו כמיעוט, לא כבעלי האדמה, ולכן צריך לשאול איך הם מקבלים אותנו, ולא להפך".

בראיון שהעניק ממשרדו בעזה אמר א-זהאר, כי הוא מצפה שהקהילה הבינלאומית תעביר כספים לפלסטינים ללא כל תנאים.

היום יוועדו בלונדון שרי החוץ של ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם. בדיון ינסו שרי החוץ לגבש מדיניות אחידה ביחס לאפשרות שיכהנו בממשלה הפלסטינית אנשי חמאס. מזכירת המדינה האמריקאית, [[קונדוליסה רייס]], אמרה הלילה, בדרכה ללונדון, כי כי "הסיוע ההומניטרי של ארצות הברית לרשות הפלסטינית יועבר רק למקרים מסויימים וענייניים, מכיוון שארצות הברית אינה תומכת בממשלה שחלק מאנשיה חברים בארגון טרור. אי אפשר לממן ארגון שמחזיק בדעות כאלו, רק משום שהוא בממשלה", דברי רייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully