וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בלונדון זייפה ראיות בפרשת הירי בתחתית

29.1.2006 / 20:57

עיתון בריטי טוען כי קציני המשטרה החשאית ניסו לשנות ראיות לכך שטעו בזיהוי מחבל, וגרמו לכך שברזילאי חף מפשע יירה למוות

עיתון בשם "חדשות העולם" טוען כי קציני המשטרה החשאית בלונדון זייפו ראיות כדי לחפות על חלקם בהריגתו של הברזילאי שנורה למוות ב-22 ביולי ברכבת התחתית, לאחר שזוהה בטעות כמחבל מתאבד. לטענתו, הקצינים ניסו להחליף חלק מיומן המעקב אחריו. דה מנזס, 27, נורה שבע פעמים בראשו יום לאחר שרשרת של ניסיונות לפיגועים שנכשלו, ב-21 ביולי.

בסוכנות AFP דווח, כי משמעות הכיסוי על חלקם של קציני המשטרה החשאית היא, שהאשמה על הזיהוי השגוי והריגתו של דה מנזס תיפול כולה על הקצינים היורים ומפקדיהם. בעקבות זאת, הם עלולים לעמוד בפני אישום ברצח. ככל הנראה, הגילוי הזה נכלל בדוח של המחלקה העצמאית לחקירות שוטרים על התקרית, שהוגש לפני עשרה ימים.

לדברי העיתון, בדוח נכתב כי המשטרה החשאית זיהתה בטעות את ז'אן דה מנזס כחוסיין עות'מאן, 27, שנאשם כיום בקשירת קשר לרצח בעקבות חלקו בניסיונות הפיגוע ב-21 ביולי. אולם לאחר שגילו את הטעות הקטלנית, הם שינו את הרישום ביומן המעקב אחרי אוסמאן, וכתבו בו כי לא זיהו אותו בביטחון.

שינוי בוטה ומגושם

מקור במחלקת המדינה אמר לעיתון כי "בדוח נאמר שהיומן שונה בצורה רצינית. המילים 'ו' ו'לא' הוספו בקשר לזהותו של עות'מאן, כך שנכתב בו 'וזה לא היה עות'מאן', במקום 'זה היה עות'מאן'. הרישום שונה לכאורה בתדריך שנערך כעשר שעות לאחר הירי, על ידי קצינים שהקשיבו לדיווחי הרדיו של השוטרים היורים.

בזמן התדריך מותר לקציני לבדוק אם יש טעויות ביומן ולתקן אותן, אולם הם נדרשים להסביר את השינוי ולחתום כי הוא בוצע, מה שלא קרה במקרה הזה. העיתון ציטט מתוך הדוח, בו לטענתו נרשם ש"זה נראה כניסיון להרחיק את הכוחות המיוחדים מההחלטה לירות בדה מנדזס". הגורם במחלקת המדינה אמר ש"זה היה בוטה. זה היה מגושם. בזיוף הזה הם העמידו את עמיתיהם בסקוטלאנד יארד ובמיוחד את אלו שירו בפני אישום אפשרי ברצח". דובר המחלקה לחקירות שוטרים אמר כי הוא "לא יכול לאשר או להכחיש" את המידע שהודלף לכאורה.

אסד רחמן, המייצג את משפחת הקורבן, אמר כי ההדלפה הזו מחזקת את דרישתם לראות את הדוח. "מנקודת מבטה של המשפחה, זה בסך הכל מקרה נוסף בשורה ארוכה של שקרים והטעיה סביב נסיבות מותו של ז'אן", אמר רחמן בתגובה לפרסום. "זה גורם להם להיות נחושים יותר בדרישתם לדעת כיצד ומדוע הוא מת. הדרך היחידה להשיג את זה היא באמצעות חקירה פומבית ומלאה. הם הגיעו לקצה סבלנותם בנוגע לצורה שבה טופל המוות, לאחר אוסף האסונות סביב המקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully