וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: לא נדבר עם חמאס לפני שיכיר בישראל

29.1.2006 / 20:37

קנצלרית גרמניה דרשה מהתנועה במסיבת העיתונאים עם אולמרט לכבד את ההסכמים של הרשות עם ישראל. אולמרט: נוודא שכספים שמועברים לרשות לא ישמשו לפגיעה באזרחי ישראל

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, וממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ערכו הערב מסיבת עיתונאים משותפת, לאחר פגישתם בירושלים. מרקל אמרה כי גרמניה לא תדבר עם חמאס לפני שיכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל, ודרשה מן התנועה להפסיק את הטרור ולכבד את ההסכמים בין ישראל והרשות. אולמרט אמר כי למרות שישראל רגישה לסמכות ולמעמד של יו"ר הרשות, אבו מאזן, עליה לוודא בנסיבות שנוצרו שכספים שמועברים ממדינת ישראל לא ישמשו לפגיעה באזרחי ישראל.

מרקל התייחסה בדבריה גם לסוגיית הגרעין האיראני, ואמרה כי איראן עוברת קו אדום ומסכנת את העולם הדמוקרטי כולו.

מרקל ציינה כי היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגרמניה יהיו תמיד מיוחדים בשל מלחמת העולם השנייה והשואה. הקנצלרית הביעה תקוותה כי היחסים בין המדינות יתפתחו גם בתחומי המדע והתרבות, וכי הדורות הבאים ילמדו את לקחי אירועי העבר.

אולמרט הודה למרקל על שיתוף הפעולה והסיוע של גרמניה בנושא השבויים והנעדרים, ובפרט בטיפול בהשגת מידע על גורלו של הנווט השבוי רון ארד. אולמרט ציין כי גרמניה היא שותפת הסחר השניה שיש לישראל בעולם לאחר ארצות הברית, והוסיף כי היחסים עמה ינוהלו תמיד בצל זכרון קורבנות השואה.

ישראל לא תעביר הכסף לרשות

ישראל לא תעביר השבוע לרשות הפלסטינית את התשלום החודשי של כספי המסים, מכס ומע"מ, שישראל גובה עבורה - כך אמר הערב מקור מדיני בירושלים. הכסף, כ-200 מיליון שקל אמור היה לעבור לידי הרשות ביום רביעי השבוע.

לדברי המקור המדיני, לא הוחלט על הקפאה קבועה של העברת הכספים. ואולם נראה, כי השבוע לא תתקבל החלטה בעניין זה, וממילא לא יועברו הכספים. בדיונים שהיו בסוף השבוע תמך שר הביטחון, שאול מופז, בהעברת התשלום החודשי לידי הפלסטינים, בנימוק שמדובר בכסף פלסטיני, ושלישראל אין עניין בהתמוטטות הרשות ובקריסת השירותים הציבוריים בה. ואולם ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא קיבל את עמדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully