וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמה רשימת סרטי הפשע התאגידי הגדולים של כל הזמנים

נמרוד הלפרן

29.1.2006 / 16:47

17 סרטים תיעודיים, בהם "התאגיד", "רוג'ר ואני" ושני סרטים על מקדונלדס, נכללים ברשימה של כתב העת המשפטי "קורפורט קריים רפורטר"

"המקור", "הגנן המסור", "התאגיד" ו"הסינדרום הסיני" נכללים ברשימת 50 סרטי הפשע התאגידי הגדולים ביותר של כל הזמנים, שפירסם כתב העת המשפטי "קורפורט קריים רפורטר" (Corporate Crime Reporter).

הרשימה, הכוללת 17 סרטים תיעודיים ו-33 סרטים עלילתיים, גובשה על ידי מומחים בתחום פשעי צווארון לבן ופשע תאגידי.

בין הסרטים העלילתיים הבולטים ברשימה: הסרט "הסינדרום הסיני" משנת 1979 העוסק בתאונה המתרחשת בכור גרעיני; סרטו של הבמאי פרננדו מיירלס, ה"גנן המסור" (2005) העוסק בעוצמתו של מגזר התרופות; סרטו של מייקל מאן, "המקור" (The Insider), המתאר כיצד רשת טלוויזיה נכנעה לאיומי יצרניות סיגריות והחליטה לא לשדר ראיון עם בכיר שחשף כי החברות מייצרות חומרים ממכרים, כמו גם הסרטים "רובוקופ" ו"וול סטריט", שיצאו בשנת 1987, ו"מי הפליל את רוג'ר ראביט?" (1988).

17 מתוך 50 הסרטים ברשימה הם סרטים תיעודיים העוסקים בפרשות פשע תאגידיות. בין הסרטים הדוקומנטריים ברשימה, נכללים "Living With the Spill" משנת 1991, שעקב אחרי פרשת אסון דליפת מיכלית הנפט אקסון ואלדז, של חברת אקסון מוביל, והסרט "Enron: The Smartest Guys in the Room" משנת 2005, שעוסק בהונאת הענק בחברת האנרגיה אנרון.

שני סרטים ברשימה עוסקים בענקית המזון המהיר מקדולנדס. הסרט "מקלייבל" (2005) בבימוי פרני ארמסטרונג, עוקב אחר המשפט שקיבל את אותו השם - המשפט הממושך ביותר בהיסטוריה של בריטניה - שנערך בעקבות תביעה שהגישה מקדונלדס נגד שני פעילי איכות סביבה בריטים שהפיצו כרוזים בגנותה. הסרט "לאכול בגדול" (2004) של הבמאי הניו יורקי מורגן ספורלוק, מתעד את התדרדרותו הגופנית והנפשית של הבמאי במהלך חודש שבו סעד רק בסניפי מקדונלדס.

סרטים תיעודיים נוספים ברשימה הם "התאגיד" (The Corporation) משנת 2004, הסרט "חלום אמריקאי" (American Dream) של הבמאית ברברה קופל משנת 1991, וסרטו של מייקל מור "Roger & Me" משנת 1989.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully