וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לאפשר כניסת חולה איידס פלסטיני לישראל

29.1.2006 / 16:07

חולה איידס והמופיליה מרצועת עזה זקוק לטיפול רפואי דחוף. למרות זאת הצבא לא מאפשר לו להגיע לתל השומר בו טופל בעבר

למרות מאמצים רבים בששת השבועות האחרונים, טרם הותר לחולה איידס, הסובל גם מהמופיליה, להיכנס לשטחי ישראל לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף. עקב זאת, פנו היום עמותת "רופאים לזכויות אדם", החולה וההסתדרות הרפואית בישראל, לבג"צ בדרישה כי יאפשרו לחולה, צעיר פלסטיני תושב רצועת עזה, להיכנס לישראל לצורך קבלת טיפול בבית חולים תל השומר, בו טופל בעבר.

חוות דעת רפואיות שצורפו לעתירה, מעידות על מצבו הקשה של החולה. החולה נמצא בסכנת מוות ולפיכך חייב להגיע לטיפול רפואי. מבירורים שנערכו, עולה כי אין אפשרות להעבירו לטיפול במצרים. במרכז הרפואי שיבא תל השומר, קיים טיפול מקצועי ההולם את מצבו, מה גם שכאמור לעיל, החולה מוכר לצוות הרופאים במקום כי טיפלו בו בעבר.

לאחר ששלוש הבקשות שהגישה עמותת "רופאים לזכויות אדם" לשלטונות הצבא נדחו,פירסמו ב-27 בינואר ששה רופאים בכירים בתחום האיידס, מכתב גלוי בו הם מבקשים לאפשר לחולה להיכנס לישראל לצורך קבלת טיפול רפואי. בתשובה לפניות העיתונאים לצבא בנוגע לבקשת החולה, נאמר להם כי "המטופל מנוע מלהיכנס לישראל מטעמים ביטחוניים". כמו כן, לא צורפה חוות דעת רפואית מטעם הצבא, כפי שהצבא מחוייב לעשות, על פי הנהלים שהוא עצמו קבע.

בעתירה נטען ע"י נציגת העותרים, כי החלטת שלטונות הצבא שלא להתיר את כניסתו לישראל, מנוגדת לעקרונות היסוד של זכויות אדם בסיסיות לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, למשפט הבינלאומי ההומאניטרי, וכן בלתי סבירה ושרירותית. עמדת העותרים גורסת, כי למרות ההתנתקות, לישראל יש עדיין אחריות כלפי תושבי עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully