וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג מצע "העבודה" בתחום החינוך

29.1.2006 / 14:01

יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, והמועמדת לתפקיד שרת החינוך, יולי תמיר, הודיעו כי המפלגה תקצה יותר כספים למשרד החינוך ולמפעל ההזנה

מפעל הזנה שיכלול את כל בתי הספר במדינה, כולל בתי הספר החרדים והפרטיים יוקם בהדרגה, ועד 2010 יקיף את כל התלמידים בבתי הספר היסודיים - כך קובע מצע החינוך של מפלגת העבודה. המצע הוצג היום במסיבת עיתונאים בבית המפלגה בשכונת התקווה בתל אביב, בהשתתפות יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, ומחברת פרק החינוך במצע, הפרופ' יולי תמיר. מפלגת העבודה התחייבה לקבל את תיק החינוך בכל ממשלה שתשתתף בה, ולמנות לתפקיד את תמיר.

"כל ילד רעב הנמצא מתחת לקו העוני יקבל ארוחה חמה", אמרה תמיר, לדבריה, מפעל ההזנה יוקם בתחילה באזורים בפריפריה שמצבם הקשה ביותר, ויתקדם ב"פעימות". פרץ אמר: "נמצא את הכסף לארוחות חינם בבית הספר, כחלק מהתפיסה של צמצום פערים. לא ברור למה עד היום לא נמצא הכסף". תמיר ציינה, כי "ילד עם כיפה או ילד בלי כיפה הוא אותו ילד רעב".

לפי ההצעה, מימון מפעל ההזנה ביישובים עניים יהיה ברובו המכריע על המדינה - משרד החינוך ומשרד ראש הממשלה - ואילו ביישובים המוגדרים כאמידים יתחלקו במימון גם ההורים והרשויות המקומיות. ככל שהיישוב אמיד יותר, יקטן חלק המדינה במימון.

בשנים האחרונות יושם חוק מפעל ההזנה באורח חלקי בלבד, עקב מחלוקות על אופן מימונו בין הממשלה לשלטון המקומי. בשנה שעברה פסק בג"ץ, כי החוק הקיים אינו חל על בתי הספר הלא-ממלכתיים, שאינם מלמדים את תוכנית הליבה שקבע משרד החינוך. תמיר ציינה כי היום פועל מפעל ההזנה רק באשכולות הסוציו-אקונומיים השלישי, הרביעי והחמישי, כך שהתלמידים ביישובים החלשים ביותר אינם זוכים להזנה.

פרץ סיפר: "כשהייתי ילד בשנות ה-60, ומדינת ישראל היתה פחות עשירה ומפותחת, מצאו את הכסף לארוחות חינם בבתי הספר, כי זה היה חשוב. לכן, גם היום אין סיבה שלא למצוא את הכסף. הכל עניין של סדר עדיפויות".

נקודות נוספות במצע החינוך של מפלגת העבודה הן:
* אי העלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות
* הלוואות לסטודנטים שיוחזרו רק כשהסטודנט ייכנס לשוק העבודה וישתכר שכר ממוצע ומעלה
* הכללת מעונות היום לפעוטות מגיל שלוש ב"חוק חינוך חינם", כך שיינתנו באורח ממלכתי בלא תשלום ויקלו על אמהות עובדות
* סבסוד מעונות לפעוטות מגיל שנה
* תמיכה בילדים בסיכון חינוכי
* שיפור מעמד המורים, שכרם והכשרתם

תמיר מתחה ביקורת על מערכת החינוך במתכונתה הנוכחית, ואמרה כי הטעות עד היום היתה הניסיון לכפות בכוח רפורמה על המורים. כדי ליצור רפורמה בהסכמה יש צורך בשיתוף פעולה של ההורים, התלמידים והמורים עלינו להתאים את מערכת החינוך למאה ה-21.

המפלגה החליטה לשים דגש על תחום החינוך בתעמולת הבחירות. בהמשך השבוע ייפגשו בכירים במפלגה עם חברי אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב ועם חברי מועצת התלמידים הארצית. ביום חמישי יעבירו פרץ ותמיר שיעור אזרחות בבית ספר בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully