וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע שקופ"ח לאומית תממן בדיקות MRI

29.1.2006 / 13:39

קופת החולים סרבה לשלם עבור בדיקות לחולת סרטן השד, שבגופה התגלה גן שמגדיל סיכוי לחזרת המחלה. ביהמ"ש חייב את הקופה לשלם

קופת חולים לאומית תאלץ לממן לחולת סרטן השד בדיקת MRI שנתית, כך קבע בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. התביעה הוגשה בעקבות סירובה של קופת החולים לממן את הבדיקה, למרות שסל הבריאות כולל מימונן של בדיקות MRI ועל אף קביעתה של נציבת הקבילות במשרד הבריאות כי חובת הקופה לספק שירות זה.

שני סעדי, בת 34, אימא ל-4 ילדים, חלתה בסרטן השד תוך כדי הריונה האחרון. את בתה הרביעית היא ילדה בלידה מוקדמת לאחר שעברה טיפולים כימותרפיים במהלך ההריון. בבדיקה שערכה הסתבר לה כי היא נשאית של מוטציה בגן BRCA1, שמעידה על סיכוי גבוה לחזרת המחלה. רופאיה של סעדי הסבירו לה כי עליה לבצע בדיקות MRI שנתיות לגילוי מוקדם, במקרה שהמחלה תתפרץ שוב.

קופת חולים לאומית סירבה לממן את הבדיקה בטענה שבדיקת MRI של החזה אינה כלולה בסל הבריאות. הקופה הציעה לסעדי לשלם מחיר מופחת של 1,000 שקלים לבדיקה בעוד מחירה המלא של הבדיקה עומד על 4,000 שקלים, אותו נאלצה סעדי לשלם.

עו"ד רקפת אנוך, מעמותת אחת מתשע אמרה כי "זה אבסורד שמשרד הבריאות מאשר וממליץ לבצע את הבדיקה וקופת החולים מסרבת לממן אותן. שני סעדי עברה תקופה קשה של התמודדות עם המחלה ובמקביל נאלצה להתמודד עם המבוך הביורוקרטי שאיפשר לקופת החולים להסיר מעצמה כל אחריות. חבל שהמקרה היה צריך להגיע עד לבית הדין כדי שקופת החולים תסכים לממן בדיקה מצילת חיים שמשרד הבריאות קבע כי היא כלולה בסל הבריאות. אני מקווה שהצלחתנו במקרה זה תסייע גם לנשים אחרות ותחסוך מהן סבל מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully