וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת הסדר חילונית תיפתח השנה בת"א

29.1.2006 / 12:46

בישיבה, הראשונה מסוגה, ישולבו לימודי מסכתות תלמודיות בחברותא, ושיעורי פילוסופיה ושירות בצה"ל. 20 תלמידים כבר נרשמו

ישיבת הסדר חילונית ראשונה תיפתח בשנת הלימודים הקרובה בתל אביב. בישיבה ישלבו בין לימודי מסכתות תלמודיות בחברותא לשירות בצה"ל, ממש כמו בישיבות ההסדר הדתיות.

"מעריב" מדווח, כי סדר היום בשיבה החילונית יהיה דומה לזה שבישיבות המסורתיות. הפעילות תיפתח ב-8 בבוקר עם לימוד משותף של מסכתות תלמודיות ולאחר מכן ייערך שיעור ממוסד על הסוגיה שנלמדה בבוקר. לאחר הפסקת הצהריים יתחדשו השיעורים, במקצועות כמו מקרא, ספרות או היסטוריה. בערב יוקדשו הלימודים ל"סדר ערב" על יצירות פילוסופיות.

כ-20 בוגרי תיכון כבר נרשמו ללימודים בישיבה החילונית, שאותה מקים מרכז בני"ה. על פי התוכנית, הם ידחו את השירות שלהם בצבא למשך שנה אחת לטובת הישיבה, ואז יתגייסו לצה"ל וישרתו שירות צבאי מלא במשך שנה וחצי. לאחר מכן, יחזרו התלמידים לישיבה, ללימודים המשולבים בעשייה חברתית (כמו למשל פעילות במועדוניות וקידום נוער) במשך כשנה, שאחריהם יחזרו הבנים לעוד כמה חודשים בצבא ואילו הבנות ישתחררו וימשיכו ללמוד.

בשלב האחרון, ילמדו הבנים והבנות ביחד בישיבה, הפעם כאזרחים. בשנה הקרובה, בנוסף ל-20 בוגרי התיכון, יצטרפו לישיבה גם כעשרה מסיימי צבא.

בימים אלה ראשי הישיבה עדיין עובדים מול צה"ל ומשרדי הביטחון והחינוך כדי לקבל את האישורים. בינתיים הם כבר קיבלו מעיריית תל אביב, שתומכת בפרוייקט, מבנה בדרום העיר. בניגוד לישיבות אחרות, זו לא מתכוונת, לפחות בשנתיים הראשונות, לקבל תמיכה ממשלתית, אלא מתבססת על תרומות של קרנות.

"כל הזמן אומרים לי רק שלא אחזור בתשובה, למרות שמטרת הישיבה היא אחרת לגמרי", מספרת דניאל בן שלום, תלמידת י"ב מכפר ורדים, שתתחיל ללמוד בישיבה. "אני מאוד חילונית, לא מאמינה באלוהים אבל הידע שלי על יהדות הוא מוגבל ביותר. החלטתי ללמוד בישיבה כדי שאוכל לפגוש את המקורות של התרבות שלי, ולאמץ את הערכים ההומנים שמתאימים לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully