וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התמחוי של קדימה

דן לזר

29.1.2006 / 9:34

דן לזר לא מבין איך הפך מקום 32 ברשימת הליכוד, יחד עם פליטים ממפלגות אחרות וכמה ספיחים - לתקווה הגדולה של ישראל

השבוע פתחתי את העמוד הראשון של העיתון והתבשרתי (כמו גם חברי המפלגה, קרוב לוודאי) על סדר המועמדים של מפלגת "קדימה" לבחירות הקרובות. הרשימה נקבעה באורח דמוקרטי להפליא, בבחירות פתוחות ונקיות מכל רבב, בראשו של אהוד אולמרט.

בן כספית (מעריב) כתב על הרשימה הזו, בטור המרכזי, כי "קדימה" לא יכלה לייצר רשימה טובה מזו, ושאולמרט עשה בחומר הגלם שהוגש לו את המקסימום. בכותרת המשנה התבשרתי שמעל הכל- רשימת חברי "קדימה" משקפת את מה ש"אריאל שרון רצה ותכנן".

ובכן, בואו נבחן מה הופך את רשימת מועמדי "קדימה" לרשימה כל כך מוצלחת, וכן ננסה להבין האם אכן זוהי הרשימה שעליה חלם מר שרון -

1. אהוד אולמרט - מישהו יודע מה הופך את המועמד מספר 32 ברשימת הליכוד לכנסת ה-16 למועמד לגיטימי לראשות ממשלה בישראל? מישהו יודע מדוע העובדה שהוא ממלא מקום ראש הממשלה שרון הופכת אותו לראוי לעמוד בראש מפלגה בישראל?

3. ציפי לבני - מכהנת כיום כשרת החוץ, המשפטים והקליטה. מלכת הטרנד הנוכחי בציבוריות הישראלית, שמעבר להיותה אישה המתנסחת בבהירות לא ברור מה תרומתה הסגולית, מלבד יכולתה לזגזג כזיקית בין דעות, בהתאם לכיוון נשיבתה של הרוח.

6. מרינה סולודקין - חברת כנסת. ללא ניסיון מעשי, ללא ניסיון תעסוקתי, ללא ניסיון. מקום שישי ברשימת מפלגת השלטון העתידית. אכן, יש שכר לעמלנו.

7. חיים רמון - אביו של חוק ביטוח בריאות חובה. למישהו אין ביטוח משלים? מה היה עושה במפלגת העבודה אילולא "קדימה"? נכון, היה הורס את העבודה.

8. שאול מופז - זיגזג בין מתפקדי הליכוד לרשימת "קדימה" באופן הזוי וחסר כל תקדים. זכה לכינויים הבאים מועדת חוץ ובטחון במהלך ינואר 2006: "רמאי, נוכל, שקרן". זאת לאחר ששיקר במצח נחושה, וכנראה לא לראשונה, בנושא הסכמים עליהם דיווח (שלא היו ולא נבראו) בעניין המעברים לרצועת עזה. זו הבשורה הגדולה?

9. צחי הנגבי - איש מרכז מתון ידוע. התפטר מתפקידו האחרון עקב חקירה שנפתחה נגדו. נמצא ברשימת "קדימה" על מנת לחסות בצלו הגדול של שרון, צל מציל מכלא.

13. דליה איציק - לא רק שהיא עוד אחת אשר עונה להגדרה של "כלום ושום דבר", אפילו בבית התמחוי לפוליטיקאים גמורים של "קדימה" לא רצו לקבל את איציק לשורותיהם, אבל הצעיר בן ה-82, שמעון פרס, התעקש, אז לא הייתה ברירה.

14. רוני בר-און - זה מבר-און חברון, זוכרים? ישראל תפנה את חברון, הליכוד פינה את בר-און. עוד אחד שהתדפק על דלתות בית התמחוי הפוליטי של "קדימה".

17. מיכאל גלבוע - מצטרף חדש. שדרן בכיר (בכיר???) ברדיו בשפה הרוסית. בעל ניסיון רב ועשיר בעשייה ציבורית, בתפקידי שטח משמעותיים ובתרומה למדינת ישראל. או בקיצור, מישהו שמע עליו עד היום?

18. רוחמה אברהם - בת 42, הייתה מזכירת ראש הממשלה, מועמדת לתפקיד שרה. אכן, רשימת "קדימה" רק הולכת ומשתפרת, והבחירה ברוחמה במקום ה-18 היא בבחינת "כל מטאטא יורה". אין ספק שהקלדת מסמכים ותיוקם מכשירה אדם להצטרף להנהגת המדינה. אני מכיר ילדה בת 6 המגלה בקיאות מפתיעה בתוכנת Word, אני אציע אותה לתפקיד שר הפנים.

20. מנחם בן ששון - פרופסור אשר הצטרף לרשימת "קדימה" ימים ספורים לפני קביעת רשימת המועמדים. ברשימת הישגיו ניתן למנות את העובדה שהוא נשוי לבתו של יוסף בורג ז"ל. הצטרפותו למפלגה בימים האחרונים מצביעה על רצונו של אריאל שרון בו ועל כך שהוא מיישם את רוח דרכו של שרון (נזכיר שוב - בן ששון הצטרף זה עתה למפלגה, אריאל שרון בתרדמת כבר שלושה שבועות).

25. רונית תירוש - לבכות, והרבה, היא יודעת. לעשות? לא בטוח. מה שכן, כאשר נשאלה בתוכנית טלוויזיה מה היא המדיניות של "קדימה" היא השיבה: "המדיניות עדיין לא נקבעה במוסדות המפלגה (כלומר, על ידי אולמרט), אבל אנחנו מאמינים בה בפה מלא". אכן, רונית, התרשמנו מיושרך ומיכולתך האינטלקטואלית יוצאי הדופן.

26-30. מיכאל נודלמן - פרופסור לכלכלה אשר פרש מן האיחוד הלאומי והצטרף ל"קדימה". עוד אחד אשר נמנה, ככל הנראה, על אנשי המרכז המתון.

30-40. אנסטסיה מיכאלי - בת 30, דוגמנית ומגישה בטלוויזיה. כלום ושום דבר כבר אמרנו?

30-40. ליאת רבנר - בת 33, ממלאת מקום ראש עיריית רמלה. נחזור שנית, ממלאת מקום ראש עיריית רמלה.

בקיצור, רשימת "קדימה" לכנסת מוציאה שם רע לחלטורה. כנראה שכל אחד יכול היום להימנות על הרכב ההנהגה של מדינת ישראל. זילות והפקרות. חבורת בובות אנונימיות וחסרות חוט שדרה, אשר מצטרפות למספר פליטים פוליטיים שלא מצאו את דרכם במפלגות האם (מאיר שטרית, אברהם הירשזון, גדעון עזרא, זאב בוים, יעקב אדרי, מגלי והבה, אלי אפללו), עושה את דברו של אהוד אולמרט, אשר נשגב מבינתי איך הפך בן לילה למשיח שאור זוהר בוקע מפדחתו. זו האלטרנטיבה, זה השלטון החדש.

יאללה אנסטסיה מיכאלי, תעשי לי ילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully