וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: חמאס עשוי להציע הודנא ממושכת

29.1.2006 / 6:30

בכיר החמאס בעזה אמר שתנועתו לא תכיר בישראל וקרא לעולם להכיר בארגון כ"שליטה החוקי של פלסטין". מאבק ברשות על השליטה במנגנוני הביטחון

מחמוד א-זהאר, ממנהיגי ארגון ה[[חמאס]] ב[[עזה]], אמר כי חמאס לא יכיר בישראל ואולם אפשר שיציע "הודנא" - הפסקת אש - לטווח ארוך. בראיון לעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף" קרא א-זהאר למנהיגי העולם להכיר בארגון כ"שליטה החדש והחוקי של פלסטין".

בראיון אחר, שהעניק לרשת CBS, אמר א-זהאר כי החמאס מוכן להקים מדינה עצמאית בכל שטח כבוש שיפונה, והבטיח כי "אם תינתן לפלסטינים הזדמנות לחיות כמו בני אדם", ייפסקו פיגועי ההתאבדות בישראל.

ארנון רגולר, "הארץ":

בסוף השבוע התפתח מאבק ב[[רשות הפלסטינית]] על שליטה במנגנוני הביטחון. שלושה ימים לאחר שהתברר שחמאס ניצח בבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית (הפרלמנט), יו"ר הרשות הפלסטינית, [[אבו מאזן]], הודיע לראשי המנגנונים שהם כפופים לו, ולא לחמאס. אבו מאזן חושש, שאם תוקם ממשלה בראשות חמאס, מנגנוני הביטחון יהיו נתונים לשליטת אנשיו, שיקבלו לידיהם את משרד הפנים.

בכינוס שערך אבו מאזן בראמללה עם ראשי המנגנונים הוא אמר להם שלמרות ניצחון החמאס, הם ומנגנוניהם יהיו כפופים למשרדו, "משרד הנשיאות", ולא לממשלה הפלסטינית, שתורכב בשבועות הקרובים ותישלט על ידי החמאס. אבו מאזן הבהיר לראשי המנגנונים עוד שהם כפופים ישירות לו, בהיותו "המפקד העליון של כוחות הביטחון". הוא גם הבהיר להם שמשרותיהם מובטחות. בעקבות הכנס, נערכו בגדה המערבית אסיפות מיוחדות של מנגנוני הביטחון בהן הועברו ההוראות לשוטרים ולקצינים.

חאלד משעל קרא להקים "צבא הגנה פלסטיני"

מנגד, במסיבת העיתונאים שכינס אתמול בדמשק ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הוא הציע להקים "צבא פלסטיני", בו ישולבו הן אנשי המנגנונים, אנשי חמאס ואף ארגונים חמושים אחרים. לדבריו, "חמאס רואה בנשקו כדבר חוקי ומקובל כל עוד יש כיבוש - אבל אנחנו מוכנים שייאסף נשק מכל הפלגים ושיהיה לנו צבא אחד, כמו כל מדינות העולם. הצבא הזה יגן על העם הפלסטיני".

משעל אמר עוד ש"לא נכיר בכיבוש הישראלי ולא נפסיק להיאבק בו, אבל אנחנו מעשיים ומציאותיים, ואנו יודעים שדברים נעשים בהסכמה והדרגתיות (...) חמאס תתנהג באופן מעשי ביחס להסכמים והתחייבויות (של הרשות הפלסטינית) מבלי שתוותר על עקרונותיה. נכבד את ההתחייבויות הפלסטיניות, בתנאי שהן משרתות את האינטרס הלאומי".

יו"ר הרשות אמור להגיע מחר לרצועת עזה, ואז לפתוח במגעים עם חמאס על הרכבת הממשלה החדשה. בינתיים לא החלו מגעים, ונראה שאלו לא יחלו לפני שיוכרז רשמית על תוצאות הבחירות, ככל הנראה בימים הקרובים. לאחר מכן יושבע הפרלמנט החדש, ואז יטיל אבו מאזן, ככל הנראה על חמאס, להרכיב את הממשלה החדשה.

בסוף השבוע האחרון החלו תקריות בין חמושים בפתח ובחמאס, לבין כוחות הביטחון. 15 פלסטינים, בהם שמונה שוטרים, נפצעו. ברמאללה ובעזה מחו אתמול אלפי פעילי פתח נגד הנהגת הארגון, והצליחו להשתלט לזמן קצר על בתי הפרלמנט בערים. ברמאללה עלו הפעילים על גג בניין המועצה המחוקקת ובעזה התפרצו שוטרים לתוך בניין הפרלמנט.

בימים האחרונים ניהלה ישראל מערכה דיפלומטית בניסיון להביא להטלת חרם על הארגון. מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שוחח עם מנהיגים בכירים רבים בעולם. היום יכנס אולמרט התייעצות ביטחונית, לאחר ישיבת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully