וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר פלסטיני נהרג בעימותים בחאן יונס

28.1.2006 / 10:38

עוד כמה אנשי ביטחון נפצעו בחילופי אש עם אנשי חמאס חמושים. איסמאעיל הניה: "הפנו את הנשק נגד ישראל, לא נגד בני עמנו"

נמשכים העימותים בין פעילי פתח ל[[חמאס]] ב[[רצועת עזה]] ובגדה המערבית. הבוקר נפצעו שני שוטרים פלסטינים ב[[חאן-יונס]] ממארב של אנשי חמאס. במהלך הלילה נהרג איש ביטחון פלסטיני וחמישה נפצעו, בחילופי אש עם אנשי חמאס חמושים בדרום רצועת עזה. לדברי כוחות הביטחון הפלסטינים, חילופי האש התחילו בעקבות ירי של אנשי חמאס לעבר בסיסם בחאן יונס.

אלפי פעילי פתח התקבצו אתמול מחוץ לבנין הפרלמנט הפלסטיני בעזה אתמול, במחאה על ניצחון החמאס בבחירות. הפעילים שרפו לפחות שתי מכוניות, ירו באוויר וקראו לבכירי תנועתם להתפטר מתפקידם, כשהם מאשימים אותם בכישלון הצורב. מוחמד דחלאן, מבכירי פתח בעזה, יצא אל המפגינים וביקש מהם לעצור את המחאה. "אל תעליבו את רוחו של יאסר ערפאת במעשים כאלה", קרא. כוחות הביטחון הפלסטינים לא התערבו ולא ניסו לעצור את מצעד המחאה. במקביל, הפגינו בגדה המערבית 2,000 פעילי פתח, חלקם חמושים, וקראו ליו"ר הרשות, אבו מאזן, שלא לשתף את החמאס. אתמול פירסמה הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, כרוז המאיים "לחסל" את ראשי פתח אם ייכנסו לממשלה בראשות חמאס.

בתשובה לדרישתם שבכירי הפתח יתחייבו שלא להרכיב קואליציה עם חמאס, אמר דחלאן כי הפתח "לא יכנס לממשלה", שהחמאס צפוי להרכיב לאחר ניצחונו המכריע. גדודי חללי אל אקצא, התנועה המיליטנטית בתוך הפתח, איימו "לאייד" את מנהיגי התנועה אם הם ישנו את דעתם. בכירי חמאס אמרו כי הם ידונו עם אבו מאזן על "שותפות פוליטית", אבל מנהיגי הפתח דחו את הצעת הקואליציה.

מנהיג חמאס, איסמאעיל הניה, קרא לפעילי החמאס שלא להסלים את המאבק עם פעילי הפתח. הניה קרא לפעילים להניח את הנשק ואמר כי "יש להפנות נשק רק נגד ישראל. המערכה שלנו אינה נגד בני עמנו".

דובר מחלקת המדינה האמריקאי, שון מקורמק, אמר הלילה כי מראות האלימות ברצועת עזה גורמים דאגה ב[[ארצות הברית]]. הוא קרא לפלסטינים לשמור על אווירה רגועה וקור רוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully