וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור תרגילי נשימה סיניים בבי"ס ברמלה

27.1.2006 / 15:07

בתיכון עמל א' ויתרו על הטפות המוסר והשיעורים החינוכיים לטובת לימודי צ'י-קונג להעצמה אישית ולאיזון אנרגטי

בתיכון עמל א' ברמלה מצאו פיתרון לאנרגיות השליליות ולחוצפה של התלמיד הישראלי כלפי המורה והסביבה - שיעורי צ'י-קונג. הנהלת בית הספר החליטה לוותר על הטפות המוסר ועל השיעורים ה"חינוכיים" ושיבצה במערכת הלימודים את הצ'י (אנרגיה) קונג (שליטה) - שיטה סינית עתיקה בת 4,000 שנה להעצמה אישית ולאיזון אנרגטי. ההשתתפות בשיעורים אינה חובה והתלמידים רשאים לעזוב את השיעור.

בעיתון "ידיעות אחרונות" דווח, כי בשיעור של כיתה י'4 אתמול הושיב המורה, גרשון קום, את התלמידים במעגל וביקש מהם לעצום עיניים, לפשוט את כפות הידיים ו"לשאוף אוויר דרך האף, להחזיק בו כעשר שניות ולהוציא את כל האנרגיות העכורות בנשיפה חזקה".

קום, לשעבר מורה לגיאוגרפיה, נטש את ההוראה לאחר שהבין, לדבריו, ששיטת החינוך השמרנית אינה מצליחה להפוך את התלמידים לסובלניים. "על פי התורה הסינית, האנרגיות מצטברות בבטן ולכן לא סתם יש ביטויים בשפה העברית כמו 'יש לי בטן מלאה עליך' או 'יש לי פרפרים בבטן'".

התלמידים מספרים כי בשיעור הראשון חשבו כי "מישהו השתגע" בבית הספר. כיום הם מקבלים שעתיים שבועיות של צ'י-קונג על חשבון זמנם הפרטי. אבירן חי, תלמיד כיתה י' אומר כי "לפני מבחנים, לפני פגישה עם חברה או בכל רגע לחוץ אני תופס כמה דקות לתרגילי צ'י-קונג ונרגע".

בעקבות ההצלחה, גם המורים בבית הספר וגם ההורים הרוצים בכך יוכלו לקבל שיעורי צ'י-קונג. מנהל בת הספר, ליאור חיימוב, אמר כי "בהתחלה היו לנו היסוסים רבים. עכשיו אפשר להגיד שמדובר בהצלחה גדולה. הכיתות רגועות יותר והמסדרונות שקטים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully