וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תעביר לפלסטינים 200 מיליון שקלים

27.1.2006 / 13:05

הממשלה החליטה כי לא תעצור את העברת כספי המסים שגובה ישראל במעברים הפלסטיניים. ח"כ סילבן שלום: מדובר בשערורייה

ישראל הודיעה כי תעביר לרשות הפלסטינית בתחילת החודש הבא את כספי המסים שגבתה במקומה במעברים על סך 200 מיליון שקל, וזאת למרות תוצאות הבחירות.

שר הכלכלה הפלסטיני, מאזן סינוקרוט, הזהיר כי אם לא תשיג הרשות 100 מיליון דולר לתשלום משכורות ל-135 אלף עובדי הממשלה יהיה זה מסר לאלימות. בדיון, בו השתתף גם מנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר, אמר סינוקרוט כי [[הרשות הפלסטינית]] זקוקה לכספים שישראל מחוייבת להעביר לה מידי חודש. "לא מדובר בתרומה", אמר, "ישראל חייבת להעביר את הכסף".

בכר אמר בדיון כי ישראל עשויה להפסיק את העברת הכספים לרשות הפלסטינית בעקבות עליית [[חאמס]] לשלטון. "אני חושש שנעמוד מול בעיות פרקטיות איך להמשיך לדון בשיתוף הפעולה היום יומי עם מי שקורא לחיסול ישראל", אמר בכר, "אם הם רוצים להמשיך לעבוד איתנו הם יצטרכו למצוא פיתרון לכך, אחרת איני רואה איך יקבלו את הכספים".

[[ג'יימס וולפנזון]], המתאם את המגעים בין המדינות התורמות לרשות הפלסטינית מטעם הבנק העולמי, העריך בדיון כי המדינות התורמות יפסיקו העברת התרומות לרשות כתוצאה מעליית חמאס, וזאת בשל "חוסר הוודאות והתקווה".

מוחמד מוסטפא, היועץ הכלכלי של יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר כי "מי שקובע ברשות הוא היו"ר" ו"כי חמאס יצטרך להתאים מדיניותו לסדר היום הכלכלי והמדיני של אבו מאזן".

ח"כ [[סילבן שלום]], אמר כי מדובר בשערורייה, וכי אין להמשיך להעביר כספים לרשות. ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), אמר כי החלטת ישראל עומדת בסתירה לחוק הבינלאומי ושומטת את דרישת ישראל ממדינות אחרות, שלא לסייע לארגוני הטרור. כך דווח בקול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully