וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: כדי לפתוח במו"מ, על חמאס להכיר בישראל

27.1.2006 / 12:38

אבי דיכטר: חמאס לא יוכל להמשיך בקו שנקט עד היום. סילבן שלום: צריך לשקול היפרדות מהפלסטינים ולשמור על השטחים בידינו

יממה לאחר ניצחון [[חמאס]] בבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית ממשיכות לזרום התגובות במערכת הפוליטית בישראל.

ח"כ שמעון פרס אומר כי לא העריך שהחמאס ינצח באופן כה גורף. "לא תיארתי לעצמי שזה יהיה דבר כל כך סוחף ומכריע. ההצבעה היא הצבעת מחאה". בראיון לקול ישראל אמר פרס, כי "יש החלטה ישראלית ויש החלטה פלסטינית. הישראלית - ללכת לשלום, לאפשר לפתח כלכלה ברשות. כדי לפתוח איתם במו"מ, הם צריכים קודם כל להכיר במדינת ישראל. אני חש אצלם מבוכה ואי-ודאות. לא אנחנו אלא הם נתפסו לא מוכנים. ידנו מושטת לשלום", דברי פרס.

אבי דיכטר ממפלגת "קדימה", קורא לא למהר בקביעת מדיניות כלפי הרשות הפלסטינית. דיכטר קרא למדינת ישראל להמתין ולבחון את צעדי חמאס. הוא אמר לגלי צה"ל כי "לא ברור מה תהיה מדיניות החמאס, האם הוא מתכוון להחליף את הטרור, או להשאר במתכונת הרגילה. טוב תעשה מדינת ישראל, אם תמתין ותראה מה יהיו צעדי החמאס". דיכטר העריך כי חמאס לא יוכל להמשיך בקו המדיני שנקט עד היום. לדבריו, "אנשי הארגון יצטרכו לבחור אם הם ממשיכים עם איראן או מתקדמים עם ישראל".

ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) אמר, כי על ישראל לנהוג באופן אחראי ובזהירות, ולעקוב אחר התהליכים הפוליטיים ברשות הפלסטינית. הוא ציין בראיון לקול ישראל, כי מפלגת העבודה מתנגדת לכל מגע עם גורמים המעוניינים בהשמדת ישראל.

ח"כ סילבן שלום (ליכוד) אמר, כי ישראל היתה יכולה למנוע את השתתפות החמאס בבחירות לפרלמנט הפלסטיני, אם היתה מחליטה שאינה מאפשרת לקיים את הבחירות. בראיון לקול ישראל, אמר שלום כי הפלסטינים התחייבו שארגוני טרור לא יתמודדו בבחירות, אך "אבו מאזן העדיף לחבק את אנשי חמאס ולא להתעמת איתם". שלום קרא לממשלת ישראל לשקול "היפרדות מהפלסטינים" ולשמור על השטחים בידינו.

ח"כ גדעון סער (ליכוד) אמר הבוקר, כי ביום שאחרי ניצחון החמאס בבחירות ברשות הפלסטינית, נראה ש"תפיסת מציאות שלמה קרסה, המדיניות קרסה - והמדינה ממשיכה להתנהג כאילו שום דבר לא קרה. זה דומה לתמיכה ברצונה של איראן להשיג נשק לא קונבנציונלי". בראיון לגלי צה"ל אמר סער כי לא ייתכן שנשיא ארה"ב וראש ממשלת בריטניה מיהרו להגיב לאירועים ברשות, ואילו ראש ממשלת ישראל "מתחבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully