וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא אבחן בעצמו חיידק טורף והציל את חייו

27.1.2006 / 8:07

ד"ר סטרוגו החל לקחת אנטיביוטיקה, ומשזו לא עזרה, הגיע לביה"ח, התקשר לרופא אחר ואמר: "יש לי חיידק טורף", והציל את חייו

ד"ר רפי סטרוגו, תושב רמת גן בן 43, הוא רופא בכיר בחדר המיון בבית החולים "שיבא" תל השומר. כאשר לפני כמה חודשים, סטרוגו חש ברע, וסבל מצמרמורות, חום גבוה וכאבים, הוא לא ייחס לכך חשיבות רבה. סטרוגו החל לטפל בעצמו באמצעות אנטיביוטיקה וקיווה לטוב.

אלא, שביום המחרת מצבו הידרדר במהירות. "הגעתי לבית החולים, ומהחניון התקשרתי לחבר שלי, שהוא רופא שעובד איתי בחדר המיון, ואמרתי לו: 'אני בחניה, ויש לי סטרפטקוקוס'. איבחנתי את המחלה, החיידק הטורף, ברגע שהבנתי שהאנטיביוטיקה לא עוזרת, והכאבים בברך היו עצומים. הצלחתי לדדות כמה צעדים, שם פגש אותי החבר, והעלה אותי על כיסא גלגלים לחדר המיון", סיפר סטרוגו ל"ידיעות אחרונות".

ד"ר סטרוגו עבר ניתוח לעצירת התפשטות החיידק בגופו. במהלך הניתוח פותחים את האזור שהחיידק טורף, מה שמאפשר חדירת חמצן, ובכך עוצרים את התפשטותו, שהיא בדרך כלל מהירה מאוד. במקביל, כורתים את כל הרקמות הנגועות שהחיידק פגע בהןף וגרם לנמק. "הניתוח חייב להיות מהיא ומדוייק, אחרת המטופל ימות. אף שניתחתי מקרים דומים בעבר, לנתח חבר, הייתה חווייה שונה ומרגשת מאוד", סיפר ד"ר אייל ונקלר, סגן מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, שניתח את סטרוגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully