וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענאן: הכחשת השואה היא מעשה של קנאים

28.1.2006 / 0:06

יום השואה הבינלאומי צוין אמש באו"ם. שגריר ישראל: "יש כאן מדינות שמכחישות את השואה ומכינות את השואה הבאה"

בעולם ציינו אתמול לראשונה את יום ה[[שואה]] במועד שקבעה בשנה שעברה [[עצרת האו"ם]] - יום השנה לשחרור מחנה ההשמדה [[אושוויץ-בירקנאו]]. הטקס המרכזי מתקיים במטה האו"ם בניו יורק.

בפתח הטקס שודר נאום מוקלט של מזכ"ל הארגון, [[קופי ענאן]], בו הוא אמר, כי "הכחשת השואה היא מעשה ידם של קנאים" וכי "חובה עלינו להדוף את דבריהם, בכל זמן ובכל מקום". ענאן הוסיף עוד, כי "הקהילה הבינלאומית כשלה לעיתים קרובות בתגובה למעשי רצח המוניים".

לדבריו, "אסור לנו לשכוח את הגברים, הנשים והילדים ואת סבלם. הזיכרון הוא התוכחה שדרושה כלפי מי שטוען שהשואה מעולם לא התרחשה". ענאן סיים את נאומו כשאמר ש"ככל שמספר הניצולים יורד, מוטלת על בני הדור הזה החובה להרים את לפיד הזיכרון, למען כבוד האדם".

שגריר ישראל באו"ם, [[דני גילרמן]], נשא נאום מרגש בפני האולם המלא ואמר, כי "כל עוד מדינת ישראל קיימת, לא תחזור ההיסטוריה על עצמה, לא עוד ילבש יהודי בעולם טלאי צהוב על בגדיו ולא תהיה שואה נוספת. ואני מבטיח לכם שישראל תמיד תהיה קיימת". גילרמן הביע צער על כך שישראל לא הייתה קיימת בשנת 1938 "משום שאם היא הייתה קיימת, השואה מעולם לא הייתה מתרחשת".

"תארו לעצמכם כמה העולם הזה היה יכול להיות יותר טוב, אם אותם שישה מיליון אנשים היו איתנו היום. עלינו להתחייב לזכור את הקורבנות ואת אומץ ליבם של הניצולים".

גילרמן אף עקץ את איראן ותקף את עצם העובדה ש"בבניין הזה, בארגון הזה, יש מדינות שקוראות למחיקת ישראל מהמפה, שמכחישות את השואה ומכינות את השואה הבאה".

בוש: השואה מזכירה שיש להלחם ברשע

שלשום התקיימו טקסי זכרון בכל רחבי אירופה, מבריטניה ועד רוסיה. מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, גינה בז'נבה את מכחישי השואה ואמר, כי "יש להתנער מהטענות הכוזבות, פרי מוחם של נבלים". ענאן אמר, כי זכר השואה צריך לשמש לקהילה הבינלאומית לקח לעתיד. היום אמור ענאן להיפגש בשווייץ עם קבוצה של ניצולי שואה.

נשיא ארה"ב, [[ג'ורג' בוש]], פרסם הודעה לציון יום השואה הבינלאומי שחל היום. הנשיא כתב כי השואה תזכיר לנו לעד את העיקרון האוניברסלי, לפיו יש להלחם ברשע, בכל מקום בו הוא מופיע.

"שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ ב-27 בינואר 1945, בישר לעולם על זוועות השואה, ועל הזדוניות בה הושמדו מיליונים של קורבנות חפים מפשע". הנשיא בוש אמר כי היום הקהילה הבינלאומית מכבדת ומוקירה את זכרם של קורבנות השואה, מגנה את אכזריות האשמים, מהללת את אומץ ליבם של אלו שנלחמו נגד אי הצדק וזוכרת את כח הטוב לנצח את הרוע.

הנשיא שלח את איחוליו בשמו ובשם אשתו לורה, וחתם באמרו "עם ההבנה והכבוד לזכויות ולכבוד של כל אדם באשר הוא אדם, אנחנו יכולים לבנות עולם טוב יותר עבור אנשים בכל העולם. שאלוהים יברך את כולכם, והלוואי שכולנו נזכור תמיד", דברי בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully