וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בין סעודיה לדנמרק בשל קריקטורה על מוחמד

רויטרס

27.1.2006 / 0:04

בספטמבר הופיעה בעיתון הנפוץ בדנמרק קריקטורה המציגה את הנביא כאשר הוא נושא פצצה בטורבן. דנמרק: מדובר בעיתון עצמאי

ערב הסעודית החזירה את שגרירה ב[[דנמרק]], בטענה כי ממשלת דנמרק לא פעלה מספיק נגד עיתון שפרסם קריקטורות השמות ללעג את ה[[איסלאם]] ו[[הנביא מוחמד]].

גורם רשמי במדינה אמר, כי השגריר נקרא לחזור להתייעצות לאור "חוסר תשומת הלב מצד ממשלת דנמרק לעלבונות כלפי הנביא על ידי עיתונים במדינה". בהודעה שהעביר מטעם הממשלה, נמסר עוד כי חוסר הטיפול הוביל להסלמה במשבר, והוא ממשיך להתפתח. בכיר במשרד החוץ הסעודי אישר את הידיעה.

העיתון הגדול בדנמרק, ג'ילנד-פוסטן, פרסם 12 קריקטורות בספטמבר האחרון, ובאחת מהן נראה הנביא מוחמד כאשר הוא נושא פצצה בטורבן. האיסלאם מחשיב תמונות של הנביא מוחמד כחוסר כבוד וכמעשה נאצה.

שגריר דנמרק בערב הסעודית פרסם בשבוע שעבר הודעה בה נאמר, כי מדינתו מכבדת את האיסלאם, וכי העיתון בו התפרסמה הקריקטורה הוא עיתון עצמאי שאינו קשור לממשלה.

אבל הממשל הסעודי קרא לדנמרק להעניש את העיתון, ובכך החריף את המשבר, שמדינות ערב עוסקות בו מאז פרסום הקריקטורות. שר החוץ הדני, פר סטיג מיולר הצהיר כי השבת השגריר הסעודי חזרה למדינתו היא הפתעה, אך אין נתק ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות. מיולר ביקש השבוע מהשגריר הדני בערב הסעודית לפנות לשלטונות המדינה ולברר את הסיבה להחזרת השגריר למדינה.

בשבועות האחרונים נשלחות הודעות טקסט בטלפונים הסלולריים הקוראות להחרים מוצרים דניים. יצרנית המזון ארלה פודס, בבעלות דנית ושבדית, דיווחה כי כמה רשתות מזון הורידו את מוצריה ממדפיהן, ורכבי החלוקה של החברה נרגמו באבנים.

ראש הממשלה הדני, אנדראס רסמוסן, פנה בתחילת השנה האזרחית ותמך בחופש הביטוי, אך קרא לעשות זאת מבלי לעורר שנאה כלפי מוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully