וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש תומך בהצעת רוסיה למשבר הגרעין האיראני

26.1.2006 / 23:11

נשיא ארה"ב התנה את אישור התוכנית בייצור כל הדלק הגרעיני ברוסיה, ובפיקוח האו"ם על הובלת הדלק לאיראן. גם סין תומכת

נשיא ארה"ב, [[גורג בוש]], הביע בפומבי את תמיכתו בהצעת רוסיה לפתרון משבר הגרעין האיראני. בוש אמר היום כי יסכים לתוכנית אם כל הדלק הגרעיני ייוצר ברוסיה ויועבר לאיראן תחת השגחת האו"ם. [[הסוכנות לאנרגיה אטומית]] (סבא"א) תתכנס ביום חמישי הבא בווינה לדון בהמשך הטיפול בשאיפות הגרעין של איראן. סבא"א אמורה להכריע בדיונים האם להעביר את הטיפול בנושא למועצת הביטחון של האו"ם.

בוש אמר עוד כי הוא מקבל את הרעיון הרוסי מאחר שהוא מאמין כי אין לשלול מאזרחי איראן את הזכות לאנרגיה גרעינית. לדבריו, משטר שמאיים על העולם אינו זכאי להשיג טכנולוגיות הנחוצות ליצירת נשק. ב-BBC דווח כי בוש התנה את הסכמתו לתוכנית בכך שרוסיה תאסוף את עודף הדלק הגרעיני, על מנת שלא ישמש בנשק.

מועצת הנגידים של הסוכנות לאנרגיה אטומית תתכנס ביום חמישי הבא, וככל הנראה המועצה תהיה חלוקה בדעתה באשר לשאלה האם להעביר את נושא הגרעין האיראני למועצת הביטחון. מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, הודיע כי ככל הנראה דו"ח הסוכנות על איראן לא יהיה מוכן עד תחילת חודש מרץ. מוקדם יותר היום בירך יו"ר סבא"א, מוחמד אל ברדעי, על ההצעה הרוסית, ואמר כי ההצעה של רוסיה יכולה להיות פתרון למשבר סביב שאיפות הגרעין של איראן. אל ברדעי אמר כי זה עשוי להיות "תחילתו של פתרון".

סין, המתנגדת להטלת סנקציות על איראן בשלב זה עשויה להטיל וטו, הביעה גם היא הסכמה ליוזמה הרוסית. שר החוץ הסיני, קונג קואן, אמר כי ההצעה הרוסית היא ניסיון טוב לצאת מהמבוי הסתום. קואן אמר את הדברים בעת ביקור בביג'ין של ראש תוכנית הגרעין האיראני, עלי לריחאני. לריחאני אמר היום בביקורו בבייג'ין כי ההצעה הרוסית היא מעשית, וכי מדינתו עומדת על זכותה לאנרגיה אטומית למטרות שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully