וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: הרשות בהנהגת חמאס "אינה פרטנר"

רויטרס

27.1.2006 / 0:02

מ"מ רה"מ אמר בעקבות תוצאות הבחירות ברשות, שאם תקום ממשלה בהנהגת חמאס, העולם וישראל יתעלמו ממנה ויהפכו אותה ללא רלוונטית

ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר אמש כי הרשות הפלסטינית בהנהגת חמאס "אינה פרטנר". לדבריו, "אם תקום ממשלה בהנהגת חמאס או בהשתתפותו תהפוך הרשות הפלסטינית לרשות תומכת טרור, העולם וישראל יתעלמו ממנה ויהפכו אותה ללא רלוונטית". אולמרט הנחה שלא להיחפז בתגובה הישראלית, לנהוג בקור רוח ולהמתין להתפתחויות בצד הפלסטיני, תוך עמידה על כל התביעות הישראליות מהרשות והמשך המלחמה בטרור.

אולמרט אמר את הדברים בהתייעצות ביטחונית שכינס בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון, שר הביטחון, שאול מופז ושרת החוץ, ציפי לבני. הערכת המודיעין שהוצגה בישיבה היתה שחמאס ישמור בטווח הקרוב על רגיעה, אך גורמי הביטחון הביעו חשש כי פלגים של פתח המאוכזבים מתוצאות הבחירות יוציאו את תסכולם בפיגועים.

ניצחון החמאס בבחירות עורר תגובות סוערות במערכת הפוליטית בישראל.

יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, אמר כי "אין לנו שום כוונה לאפשר מו"מ או ניסיון של גורם לכפות עלינו הכרה בארגון שמכריז שהוא רוצה להשמיד את ישראל. לא נקיים מו"מ עם ארגון שהוא ארגון טרור. חמאס הוא לא כתובת, על פי דרכו והאמונה שלו, הוא מערער את היציבות במזרח התיכון".

ח"כ בנימין בן אליעזר (עבודה) אמר ש"אין לנו מה לדבר עם החמאס", ואולם לדבריו "אם חמאס יכיר בזכותנו להתקיים, נקיים הערכת מצב, אבל החמאס, כפי שהוא היום, אינו מוכן לשנות אף לא מלה ממצעו".

מהליכוד נמסר, כי "היום כבר ברור: כשישראל בורחת- החמאס עולה.
המשך מדיניות נסיגות החינם של אולמרט וקדימה תפגע בביטחון האישי של כל אחד מאתנו. ניצחון החמאס הוא תוצאה של ההתנתקות ותובנת הפלסטינים ממנה, כי הפעלת טרור ואלימות היא הדרך להשיג הישגים מדיניים מול ישראל. תוכניות קדימה והעבודה לנסיגה נרחבת נוספת ללא תמורה משטחי יו"ש, מלמדות על עיוורון מוחלט בראיית המציאות המדינית והביטחונית, המתהווה לנגד עינינו". לדברי הליכוד, "אולמרט וקדימה מקימים מדינת טרור חמאסית, שתהיה שלוחה איראנית, מרחק של קילומטרים ספורים ממרכזי האוכלוסייה של ישראל".

שר החוץ לשעבר, סילבן שלום, אמר כי ישראל שגתה באופן קשה כשאפשרה את שיתוף חמאס בבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית. בראיון לגלי צה"ל אמר שלום, כי "הקהיליה הבינלאומית תמצא את כל הצידוקים בעולם לקיים הידברות עם חמאס, בטענה שהם זכו בבחירות דמוקרטיות, אחרי שעשינו כל כך הרבה מאמצים לגרום לעולם להכליל את החמאס ברשימת ארגוני הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully