וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים נעדרו מישיבת הכנסת על דו"ח העוני

צבי זרחיה

27.1.2006 / 0:01

רק שר אחד נכח בישיבה המיוחדת שעסקה בדו"ח הביטוח הלאומי. הדיון ארך פחות מחצי שעה, וננעל בלי תשובת הממשלה

רק 9 ח"כים, פחות מעשירית מחברי הכנסת המכהנים, ואף לא שר אחד, השתתפו אתמול בישיבתה של מליאת [[הכנסת]], אשר עסקה בדו"ח העוני של [[הביטוח הלאומי]] ובהחרפת מצב הקשישים. הדיון עצמו ארך פחות מחצי שעה, והוא ננעל בלא תשובת הממשלה.

הח"כים שנכחו בדיון הם: אלי ישי, יצחק כהן, יעקב מרגי, נסים זאב (ש"ס), רן כהן (מרצ), נעמי בלומנטל (ליכוד), שאול יהלום (מפד"ל) ח"כ עבד אל מאלכ דהמשה (מד"ע), שניהל את הישיבה, והשר יעקב אדרי (קדימה).

ח"כ אלי ישי (ש"ס) אמר בדיון, כי "הנתונים הם מזעזעים, קשים ומהחמורים שידעה מדינת ישראל. ממשלת ישראל פושעת ומרעיבה ילדים. הממשלה הזו היא ממשלת חלם בכל הקשור לנושא העוני. אנו נחזיר עטרה ליושנה וניתן תוספות לקשישים, נכים ולמשפחות החד הוריות כדי שיוכלו להתקיים בכבוד".

ח"כ רן כהן טען, כי "ממשלות שרון נתניהו, אולמרט, ולפיד אחראיות לכך שרבע מכלל אזרחי מדינת ישראל חיים מתחת לקו העוני ורבע מהאזרחים חיים על יד קו העוני. זהו בוז לעניים ובוז כלכלה לחברה ולכנסת".

כהן הפסיק את נאומו במחאה על כך שהממשלה העדיפה שלא להופיע במליאה ולהשיב לנושא. "גם מקרקסים את אזרחי ישראל, גם פוגעים בהם אנושות וגם נציגי הממשלה לא באים למליאה לתת דו"ח. רה"מ בפועל ושר האוצר אהוד אולמרט היה צריך לבוא לכאן במקום ללכת לבתי התמחוי. צריך לסגור את הישיבה במחאה על כך שהממשלה לא באה להשתתף בדיון".

ח"כ יהלום טען, כי "אין ברירה אלא לעשות תוכנית אמת לבלימת העוני. הממשלה מזלזלת, לנוכח העובדה שלא שיגרה שר מטעמה להשיב על הנושא הכאוב של העוני. הם מדברים גבוהה גבוהה בכך שישפרו, אבל כשזה בא לידי ביטוי בהחלפת דעות ותשובה לחברי הכנסת - לפתע פתאום נעלמת הממשלה".

לאחר הדיון הקצר, שבמהלכו נותרו במליאה רק 4-5 ח"כים - זאב, יהלום, אדרי והיו"ר דהמשה - הוא ננעל בלא הצעת החלטה ובלא סיכום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully