וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט יוצר מעגלים חברתיים חדשים

26.1.2006 / 19:29

מחקר חדש מגלה שהרשת מרחיבה המעגלים החברתיים של המשתמשים, ויוצרת קהילות מסוג חדש, המספקות תמיכה בעת משבר

מחקר חדש מגלה כי במהלך 2005, רשת האינטרנט מילאה תפקיד מרכזי בבחירות חשובות בחייהם של 60 מיליון אמריקאים. ב-BBC דווח, כי 45% מתושבי ארצות הברית פנו בשנה האחרונה לרשת על מנת לקבל עצות בנוגע לקריירה שלהם, לקבל עזרה מקצועית ותמיכה נפשית בזמן מחלה ואפילו כדי לקנות בית.

מטרת הסקר היתה לבדוק אם הגלישה ברשת והשימוש בדואר אלקטרוני מחזקים קשרים חברתיים, והתשובה, ככל הנראה, חיובית – בעיקר בתקופות משבר, אנשים משתמשים באינטרנט על מנת לקבל תמיכה מחבריהם, גם אם הם נמצאים רחוק.

מחקרים הצביעו בעבר על כך ששימוש באימייל עלול להזיק למערכות יחסים אמיתיות. אבל המחקר הנוכחי, כמו מחקרים נוספים בזמן האחרון, מראה כי השימוש בו מתווסף לתקשורת האנושית מחוץ לרשת ולא מחליף אותה. "ככל שהרשתות החברתיות של אדם מסוים רחבות יותר ומגוונות יותר, כך הדוא"ל חשוב יותר עבורו", אמר ג'פרי בואז, אחד מהחוקרים. "אתה לא יכול להתקשר או לבקר את כל החברים שלך לעיתים קרובות, אבל אתה יכול לשלוח לכולם את אותו המכתב בקלות רבה. זה הופך לחשוב יותר ויותר".

הקלישאה העתיקה, לפיה אתה מגלה מי הם החברים האמיתיים שלך בזמן משבר, מתגלה כנכונה ברשת האינטרנט כפי שהיא נכונה בעולם מחוצה לה. "כשאתה זקוק לעזרה בזמנים כאלה, אתה זקוק לכמה שיותר חברים", אמר ג'ון הוריגן, חוקר נוסף. האינטרנט מספק מאגר רחב מאוד של חברים, תומכים ויועצים, בין אם אתה מנסה להתמודד עם משבר משפחתי או חיפוש עבודה.

הגישה הקלה לאינטרנט והאמון שנותנים בה הגולשים יוצרים תופעה חברתית חדשה, אמר הסוציולוג בארי וולמן, שהשתתף במחקר גם הוא. הוא מתאר את התופעה כ"אינדיבידואליזם מרושת" – המשתמשים בטכנולוגיות החדשות קשורים פחות לקבוצות מקומיות ויותר לרשתות חברתיות מפוזרות גיאוגרפית. "זה יוצר בסיס חדש לקהילה. במקום להסתמך על קהילה אחת לצורך תמיכה חברתית, אנשים רבים מחפשים מגוון חברים שיתאימו להם ומשאבים חברתיים שונים לסיטואציות שונות, אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully